  • 1. Data: 2008-01-09 11:41:06
    Temat: Oswadczenie o niekaralnosc
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    Witam.
    Szef dal nam do wypelnienia pewna ankiete w korej z w jednym z podpunktow
    jest cos w stylu " Oswiadczam, ze nie bylem osoba karana i nie toczy sie
    przeciwko mnie zadne postepowanie karne ".
    Co mi grozi za podpisanie tego, jezeli jestem osoaba karana ? Czy jest to
    jakies przestepstwo scigana z KK, czy jedyna rzecza jaka mi grozi za to jest
    wyrzucenie z pracy ? ( o ile oczywiscie szef by sie dowiedzial ).
    pzdr
    kris

  • 2. Data: 2008-01-09 11:52:07
    Temat: Re: Oswadczenie o niekaralnosc
    Od: "Kaiser Souza" <m...@W...gazeta.pl>

    czy jedyna rzecza jaka mi grozi za to jest
    > wyrzucenie z pracy ? ( o ile oczywiscie szef by sie dowiedzial ).

    wyrzucenie z pracy Ci grozi na pewno, skoro na samym początku kłamiesz to
    kierownictwo może stracić do Ciebie zaufanie, a bez zaufania nie da się
    budować odpowiednich relacji szef - pracownik :D

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2008-01-09 12:13:28
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:fm2ch7$sap$1@inews.gazeta.pl...
    > wyrzucenie z pracy Ci grozi na pewno, skoro na samym początku kłamiesz to
    > kierownictwo może stracić do Ciebie zaufanie, a bez zaufania nie da się
    > budować odpowiednich relacji szef - pracownik :D

    Tyle tylko ze ja pracuje w tej firmie juz kilka lat. W miedzy czasie bylem
    karany jednak nikt o niczym sie nie dowiedzial. I teraz zastanawiam sie czy
    oplaca ise klamac, czy grozi za to jakas odpowiedzialnosc karna

  • 4. Data: 2008-01-09 12:22:39
    Od: "Kaiser Souza" <m...@W...gazeta.pl>

    > Tyle tylko ze ja pracuje w tej firmie juz kilka lat. W miedzy czasie bylem
    > karany jednak nikt o niczym sie nie dowiedzial. I teraz zastanawiam sie czy
    > oplaca ise klamac, czy grozi za to jakas odpowiedzialnosc karna

    Moim zdaniem zadnego przestępstwa nie popełniłeś.

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2008-01-09 15:47:29
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Moim zdaniem zadnego przestępstwa nie popełniłeś.

    A to zalezy jaka firma.

    Jesli przepis prawa wymaga przez ciebie zlozenia takiego oswiadczenia, osoba
    ktore je odbiera jest do tego uprawniona, a pouczono ciebie o
    odpowiedzialnosci za skladanie falszywego osiadczenia, to podpadasz pod art
    233 k.k. - np jestes jakims urzednikiem, nauczycielem akademickim itp

    Jezeli zas jestes np piekarzem, a szef wpadl na genialny pomysl odebrac
    takie oswiadczenie od pracownikow to odpwiedzialnosci karnej nie bedzie. Z
    roboty zawsze mozesz wyleciec.

    Cezar

  • 6. Data: 2008-01-09 17:22:29
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    > Jezeli zas jestes np piekarzem, a szef wpadl na genialny pomysl odebrac
    > takie oswiadczenie od pracownikow to odpwiedzialnosci karnej nie bedzie. Z
    > roboty zawsze mozesz wyleciec.

    Pracuje jako kierownik w duzej firmie ochroniarskiej.

  • 7. Data: 2008-01-09 17:56:43
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Pracuje jako kierownik w duzej firmie ochroniarskiej.

    No tak, to ma znaczenie.
    Trzeba by doczytac, czy szef ma prawo w wtornej kontroli niekaralnosci
    (pierwotna byla przy ubieganiu sie o licencje) i jesli ma, to przy
    zachowaniu pozostalych warunkow, mozesz odpowiadac z art. 233kk jesli
    zataisz fakt karalnosci.
    Niezaleznie od powyzszego chyba znasz ustawe i wiesz ze wyrok skazujacy za
    przestepstwo umyslne oznacza pozbawienie licencji, a juz po zarzutach za
    przestepstwo przeciwko zyciu, zdrowi i mieniu licencja jest zawieszana do
    czasu rozstrzygniecia - niezaleznie od tego w jaki sposob KWP dowie sie o
    tym.

    Cezar

  • 8. Data: 2008-01-09 18:34:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:
    > Jesli przepis prawa wymaga przez ciebie zlozenia takiego oswiadczenia, osoba
    > ktore je odbiera jest do tego uprawniona, a pouczono ciebie o
    > odpowiedzialnosci za skladanie falszywego osiadczenia,

    "jeżeli przepis ustawy przewiduje możliwość odebrania oświadczenia pod
    rygorem odpowiedzialności karnej" to trochę coś innego niż "pouczono ciebie"

    KG