  • 11. Data: 2005-02-27 17:47:33
    Temat: Re: Oprogramowanie - odsprzedaż
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Z pewnością tak. Tylko czy faktura będzie tu dowodem praw do korzystania z
    > licencji na użytkowanie oprogramowania ?

    moim zdaniem bedzie tytulem nabycia praw do tego programu (oczyiscie prawa
    do uzytkowania programu)

    > Po drugie dokumentów księgowych nie przechowuje się wieczność, a korzystać
    > programu można bardzo długo.

    Podobny przypadek ma miejsce jak kupujesz na firme program. tez przeciez
    dokumenty masz obowiazek trzymac okreslony czas. Moze rozwiazaniem jest
    trzymanie kopi dowodu zakupu wraz z nosnikiem (ale nie wiem czy ktos to
    wtedy moze sprawdzac :( niestety nie wiem jakieprzepisy to regulujaa
    niechalbym wprowadzic w blad :(

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-02-27 17:48:38
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Ale w jaki sposób osoba, która nabędzie egzemplarz oprogramowania od innej
    > osoby może udowodnić, że ma oryginalne i posiada prawo do korzystania z
    tego
    > egzemplarza?

    Np umowa kupna-sprzedazy + pieczatka z US ze zostala zgloszona (do 1000zl
    zwolnione z 2% PCC)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-02-27 19:38:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr [trzykoty] rzecze:
    > Ale w jaki sposób osoba, która nabędzie egzemplarz oprogramowania od innej
    > osoby może udowodnić, że ma oryginalne i posiada prawo do korzystania z tego
    > egzemplarza?

    A możesz udowodnić, że książki, muzykę na CD, filmy na VHS czy też DVD
    masz oryginalne? Nie?
    To dlaczego programy chcesz inaczej traktować?
    Są święte, tabu czy kie licho ???
    I jeszcze raz - posiadająć egzemplarz utworu masz pełne i całkowite
    prawa do jego używania, poza najmem i dzierżawą.

    pozdrawiam
    Arek

  • 14. Data: 2005-02-27 19:38:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    poreba rzecze:
    > A co z oprogramowaniem bez nośnika instalacyjnego
    > działającym TYLKO w ulotnej pamięci operacyjnej?
    > Jak je odsprzedać?

    Dokładnie tak samo jak zostało nabyte.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2005-02-27 23:37:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> popełnił 27 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Dokładnie tak samo jak zostało nabyte.
    Nie da rady.
    Umowa mówiła "... jako właściciel praw autorskich do PROGRAMU...
    zezwala na użytkowanie UŻYTKOWNIKOWI... U
    ŻYTKOWNIK nie może ... powielać" itd.
    Są też pewne trudności techniczne, program zainstalował producent nie
    zostawiając nośnika instalacyjnego - jak wyłączę sprzęt oprogramowanie
    pójdzie w eter.
    To jak?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-02-28 11:48:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    poreba rzecze:
> [...]
    > Są też pewne trudności techniczne, program zainstalował producent nie
    > zostawiając nośnika instalacyjnego - jak wyłączę sprzęt oprogramowanie

    No cóż - brak mi pomysłu co w takiej sytuacji. Wydaje mi się to zbyt
    wydumanym przypadkiem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 17. Data: 2005-02-28 14:05:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Nie muszę żadnych formalności załatwiać? A czy osoba, która ją nabędzie ode
    > mnie może z niej legalnie korzystać?
    > W jaki sposób udowodni, że zakupiła legalną kopię?

    Spiszcie zwykłą umowę kupna - sprzedaży. tak jak byście kupowali
    samochód. i tyle.