  • 1. Data: 2005-02-14 20:32:52
    Temat: Oprogramowanie
    Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net>

    Witam!

    Załóżmy, że chcę napisać pewien program dla kogoś,
    ale nie mam licencji na środowisko, w którym chcę to tworzyć,
    np. chodzi o zastosowania komercyjne. Do tej pory robiłem
    to tak, że klient miał licencję (samo tworzenie powiedzmy,
    że nie wymaga środowiska, tylko kompilacji) -
    były to wewn.programy. Jak to jest rozwiązane?
    Czy mogę tworzyć coś dla kogoś, jeśli nie mam licencji -
    np. za darmo, a w umowie nie wyszczególniać, co zrobiłem?
    Czy może odpowiadać za licencję ktoś inny?
    Kto odpowiada za to, że korzystam z programu (ściągniętego
    np. z internetu), który powstał na "nielegalnym" oprogramowaniu?
    Faktyczne korzyści z programu czerpię ja (płaca mi np. za godziny
    spędzone przy programowaniu), czy firma (która dostaje dzieło finalne)?

    --
    ŁK

  • 2. Data: 2005-02-14 21:24:24
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> napisał w
    wiadomości news:cur1vj$ma1$1@inews.gazeta.pl...

    > Załóżmy, że chcę napisać pewien program dla kogoś,
    > ale nie mam licencji na środowisko, w którym chcę to tworzyć,

    Ja Ci nie odpowiem tak jak być powinno, tzn. jak stanowi prawo, tylko na
    logikę bo mi się temat podoba a i logicznego rozumowania mnie uczyli.
    Napisałem taki program:

    program FullWypas;
    uses Crt;
    begin
    writeln('Blabla');
    end.

    W notepadzie to zrobiłem. Znajdzie się kilka kompilatorów, które go
    przetworzą do postaci wykonywalnej. A Ty wpadłeś w euforię i chcesz go ode
    mnie kupić za 1 000,00 zł + VAT. Masz kompilator, umiesz to skompilować, dla
    Ciebie liczy się idea, nie widziałeś programu który wypisywałby na ekranie
    Blabla. A ja Ci udzielam pozwolenia na kompilację tego cuda. Możesz to nawet
    sobie wymalować na ścianie w ubikacji, byleby nikt więcej tego nie dostał w
    łapy. Sprzedaję kod programu w danym języku programowania a nie kod
    wykonywalny.

    Pozdro.
    --
    Levis

  • 3. Data: 2005-02-15 10:54:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Faktyczne korzyści z programu czerpię ja (płaca mi np. za godziny
    > spędzone przy programowaniu), czy firma (która dostaje dzieło finalne)?

    wystarczy zainstalowac nezawodny system linux i pisac z wykorzystaniem
    biblioteki przenosnej
    np www.wxWidgets.org a poznie skompilowac u klienta.

    P.

  • 4. Data: 2005-02-16 10:42:29