  • 1. Data: 2005-02-14 20:39:22
    Temat: Licencja na źródła programu
    Od: Marcin Staniszczak <m...@w...pl>

    Witam

    Istnieje sobie język programowania PHP. Opiera się on na silniku zwanym
    Zend Engine, który jest na licencji The Zend Engine License (tekst
    licencji znajduje się tu - http://www.zend.com/license/ZendLicense/). I
    teraz mam pytanie - czy zgodnie z treścią licencji można wykorzystać
    źródła Zend Engin-u w programie komercyjnym (nie udostępniając źródeł
    tego programu)? Dokładniej, czy mogę zaszyć te źródła wewnątrz programu
    komercyjnego, poinformować o tym ew. w okienku O Autorze a produkt
    sprzedawać tak samo jak każdy inny program?

    Pozdrawiam
    Marcin Staniszczak

  • 2. Data: 2005-02-14 21:23:56
    Temat: Re: Licencja na źródła programu
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Marcin Staniszczak napisał(a):
> [...]
    > komercyjnego, poinformować o tym ew. w okienku O Autorze a produkt
    > sprzedawać tak samo jak każdy inny program?

    Dobra ,odpowiem ale najpierw opłać tłumacza ,wiesz mój angielski nie
    jest na tyle mocny by rozstrzygać angielskie zawiłości prawne.Chyba
    chcesz tanim kosztem zarabiać.
    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-02-14 22:12:14
    Od: Marcin Staniszczak <m...@w...pl>

    JanuszHr wrote:

    > Dobra ,odpowiem ale najpierw opłać tłumacza ,wiesz mój angielski nie
    > jest na tyle mocny by rozstrzygać angielskie zawiłości prawne.Chyba
    > chcesz tanim kosztem zarabiać.
    > JanuszHr

    A spojrzałeś na to? Prawnych zawiłości to tu za wiele się nie
    uświadczy;-) Licencja jest zwięzła i raczej napisana prostym językiem.
    Wydaje mi się że znam odpowiedź na swoje pytanie, chciałbym tylko się w
    niej upewnić.

    Pozdrawiam
    Marcin Staniszczak

  • 4. Data: 2005-02-14 22:49:19
    Od: "andrzej" <a...@p...pl.nie pisz.tu>

    Musisz napisac tak jak w licencji ze ta oto czesc programu jest oparta na
    ogolnodostepnym darmowym zrodle i tutaj adres i to wszystko .

  • 5. Data: 2005-02-14 22:51:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Staniszczak wrote:

> [...]
    > uświadczy;-) Licencja jest zwięzła i raczej napisana prostym językiem.
    > Wydaje mi się że znam odpowiedź na swoje pytanie, chciałbym tylko się w

    Licencja dopuszcza rozpowszechnianie źródła jak i kody binarnego źródła,
    w tym dopuszcza jego modyfikacje. Wymaga tylko pozostawienia informacji,
    o firmie zend, powielenia licencji i zabrania reklamowania własnego
    produktu podpierając się firmą zend.

  • 6. Data: 2005-02-14 22:57:34
    Od: Marcin Staniszczak <m...@w...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > w tym dopuszcza jego modyfikacje. Wymaga tylko pozostawienia informacji,
    > o firmie zend, powielenia licencji i zabrania reklamowania własnego

    Czyli jest tak jak to ja rozumiem, tylko mam wątpliwości co do tego
    "powielenia licencji". Ne oznacza to chyba że mam wypuścić swój soft na
    tej licencji?

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Marcin Staniszczak

  • 7. Data: 2005-02-14 23:27:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Staniszczak wrote:

    > Czyli jest tak jak to ja rozumiem, tylko mam wątpliwości co do tego
    > "powielenia licencji". Ne oznacza to chyba że mam wypuścić swój soft na
    > tej licencji?

    punkt pierwsz mówi,że jak rozpowszechniasz kod źródłowy to ze wszytkim
    tak jak jest łącznie z tymi warunkami licencji

    punkt drugi, mówi, że masz uwzględnić ten copyright u góry
    The Zend Engine License, version 2.00
    Copyright (c) 1999-2002 Zend Technologies Ltd. All rights reserved.
    i to dużymi literkami na dole.

    punkt 3, że w reklamach nie możesz się chwalić nazwą Zend.

    punkt 4, że zend od czasu do czasu zmienia licencje, ale jeżeli zacząłeś
    rozpowszechniać na tych warunkach to możesz robić to dalej.

    punkt 5 cokolwiek ropowszechniasz ma mieć
    "This product includes the Zend Engine, freely available at
    http://www.zend.com"

    6 wszystkie materiały muszą zawierać
    "The Zend Engine is freely available at http://www.zend.com"

  • 8. Data: 2005-02-14 23:32:36
    Od: Marcin Staniszczak <m...@w...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > punkt 5 cokolwiek ropowszechniasz ma mieć
    > "This product includes the Zend Engine, freely available at

    OK czyli nie musze swojego produktu udostępniać na tej licencji.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia
    Pozdrawiam
    Marcin Staniszczak

  • 9. Data: 2005-02-14 23:57:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Staniszczak wrote:
    > OK czyli nie musze swojego produktu udostępniać na tej licencji.

    nie nie ma tam takiego warunku.
    jest tylko, aby napisać, że ZEND nie odpowiada za straty i takie tam inne

  • 10. Data: 2005-02-15 00:40:01
    Od: Marcin Staniszczak <m...@w...pl>

    witek wrote:

    > nie nie ma tam takiego warunku.
    > jest tylko, aby napisać, że ZEND nie odpowiada za straty i takie tam inne

    :-) No i bardzo ładnie:-)

    Pozdrawiam
    Marcin Staniszczak