  • 1. Data: 2008-06-07 21:03:31
    Temat: Opłata za wpis do księgi
    Od: "milo" <m...@...pl>

    Witam,
    kilka dni temu w sadzie zmieniałem wpis do hipoteki, chodziło o hipotekę dla
    banku, w związku z tym , że spłaciliśmy część kredytu. Wypełniłem wniosek i
    jak przyszło do zapłaty to okazało się, że 400 zł. Teraz szukam i czytam, że
    opłata winna wynosić 200 zł. za wpis.
    Czy mam rozumieć, że mam policzone 200 zł za wpis a drugie 200 zł za
    wykreślenie starego? Bo nie wypełniałem wniosku o wykreślenie, tylko jeden
    wniosek o wpis... czy nadgorliwa pracownica mnie naciągnęła?:-)

    pozdr.

  • 2. Data: 2008-06-08 06:32:43
    Temat: Re: Opłata za wpis do księgi
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "milo" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mam rozumieć, że mam policzone 200 zł za wpis a drugie 200 zł za
    > wykreślenie starego? Bo nie wypełniałem wniosku o wykreślenie, tylko jeden
    > wniosek o wpis... czy nadgorliwa pracownica mnie naciągnęła?:-)

    Witam!
    Opłata za wpis hipoteki niezaleznie od kwoty kredytu to 200,- zł
    Opłata za wykreslenie hipoteki (jednej) to 100,- zł.

    Najprawdopodobniej Bank nakazal Ci w umowie i w zawiadomieniu do sądu
    ustanowienie dwóch hipotek: zwykłej na zabezpieczenie kapitału i kaucyjnej
    na zabezpieczenie odsetek.
    Jesli tak, to polecam zmiane banku.

    Moze tez byc pomylka, jesli we wniosku o wpis wpisywales cos do dwóch rubryk
    bo zwyczajnie sie pomyliles (niektore sady maja systemy elektroniczne i tam
    na takich specjalnych wnioskach mozna sie latwo pomylic i powpisywac nie w
    te rubryczki co trzeba). Albo pomylka pracownika. W Sądach ze wzgledu na
    ilosc spraw i okres urlopowy ktos juz mogl byc po prostu bardzo zmeczony.
    Ale wszystko jest do odkrecenia. Wystarczy spokojnie wyjasnic wtedy sprawe.
    Ale na 99% to nie pomylka pracownika, tylko ustanowienie dwoch hipotek.

    Z banku powinienes teoretycznie dostac: wniosek o wpis (ale niekoniecznie,
    nie wszystkie banki tak robią), oswiadczenie dluznika o wpisie hipoteki i
    oswiadczenie banku (ale to tez zalezy jak skonstruowal to wszystko prawnik
    banku). Jezeli masz gdzies kopie tych dokumentow, to przeczytaj. Albo w
    umowie - o rodzajach zabezpieczen przyjetych przez Bank.

    I tak wogole - po ustanowieniu hipoteki PCC3 oplaciles? Bo jesli nie, to
    masz 14 dni na to. Nie zapomnij. Przy czym jesli miales rzeczywiscie
    ustalane dwie hipoteki, to PCC od kaucyjnej wyniesie cie 19,- zl niezaleznie
    od kwoty kredytu, a PCC od zwyklej to jest jakis procent od kwoty kredytu.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2008-06-08 06:42:04
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

    Łomatko.. tak to jest jak sie zacznie czytac post po sobotniej imprezie.
    Sorki - nie doczytalem ze zmieniales hipoteke.

    Ale wtedy tez te kwoty nie pasują za bardzo.
    Jak juz napisalem: oplata za wykreslenie starej to 100,- zł, opłata za wpis
    nowej to 200,- zł, ale ogolnie jest jeszcze cos takiego jak oplata za zmiane
    istniejacej (podwyższenie hipoteki, zmiana terminu spłat, przewalutowanie) -
    wtedy placicsz 150,- zł. I w wiekszosci przypadkow takie cos jest wlasnie
    stosowane.

    Ale to wszystko zalezy od tego co wyscie tam dokladnie w umowie pozmieniali.
    No bo podejrzewam ze nie tylko oprocentowanie, bo to by nie podlegalo
    zglaszaniu do KW:)

    W kazdym razie cennik masz podany, wez sobie dopasuj do aneksu do umowy i do
    ewentualnych pism z banku (o ile jestes w ich posiadaniu).

    A jak nie bedziesz mogl dopasowac, to pierwsze to szoruj do banku - niech ci
    wytlumacza co oni tam mieli na mysli:)

  • 4. Data: 2008-06-08 17:35:26
    Od: "milo" <m...@...pl>

> [...]
    >
    > Najprawdopodobniej Bank nakazal Ci w umowie i w zawiadomieniu do sądu
    > ustanowienie dwóch hipotek: zwykłej na zabezpieczenie kapitału i kaucyjnej

    witam i bardzo dziękuję za info. tak, to by wszystko wyjaśniło, mam dwie
    hipoteki i teraz rozumiem.

    > Jeśli tak, to polecam zmianę banku.

    teraz to musztarda po obiedzie, ale może znowu coś spłacę i może zmienię
    bank. Co polecasz? ja mam kredyt z Pekao S.A.

    pozdr. i dziękuję

  • 5. Data: 2008-06-08 20:50:29
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > teraz to musztarda po obiedzie, ale może znowu coś spłacę i może zmienię
    > bank. Co polecasz? ja mam kredyt z Pekao S.A.

    Sytuacja na rynku bankowym zmienia sie tak czesto, ze to co napisal bym
    teraz bedzie za zaledwie kilka tygodni nieaktualne.
    IMO jezeli ktos podpisuje zobowiazanie pieniezne na wysoka kwote, powinien
    niekiedy tydzien lub dwa tygodnie dluzej pochodzic po roznych bankach i
    porownac oferty. Trzeba tylko wziasc poprawke na to, ze sprzedawca nie
    bedzie wychwalal slabych stron swojej oferty, tylko przedstawi plusy.

    Jest kilka rzeczy o ktore dobrze jest wypisac bank przed pobraniem kredytu.
    Ale za dlugo by o tym pisac:)

    Wracajac do sedna - w Twoim przypadku ewentualnie w gre bedzie wchodzil
    kredyt konsolidacyjny.
    Napisalem "ewentualnie" poniewaz nie znam dokladnie tresci Twojej umowy
    kredytowej. Moga w niej byc zapisy zabraniajace wczesniejszej splaty i wtedy
    nie ma szans na przejscie z kredytem do innego banku.
    Albo mozesz miec kredyt mieszkaniowy z mozliwoscia odliczania odsetek. Poki
    co po konsolidacji tracisz prawo do ich odliczania. Wiec zmiana moze byc dla
    Ciebie niekorzystna.

    Sorki ze pisze tak ogolnie, ale zbyt wiele zalezy od tego co tak naprawde
    masz wpisane w umowie. Ale jesli nie ma zastrzezenia wczesniejszej splaty,
    to za jakis czas pochodz po roznych bankach i popytaj na jakich warunkach by
    Cie przejeli, jakie oplaty, prowizje i marze zastosują.
    Wiesz.. w sumie mozesz stracic kilka-kilkanascie godzin i troche litrow
    paliwa, ale IMO zawsze po takich wizytach duzo zyskasz.

    Mozesz pozniej postraszyc swoj bank macierzysty odejsciem i jesli jestes dla
    nich wazny - zatrzymaja Cie oferujac korzystniejsze warunki. Teraz banki
    bardzo sie bronią przed ucieczka Klientow. Bo jest to przeciez przywiazanie
    go do siebie na kilka a niekiedy i kilkadziesiat lat. I przez ten czas
    jestes potencjalnym zrodlem dochodow odsetkowych.

    ps. Zaden bank nie jest w zasadzie zly. To po prostu kwestia podejscia ich
    do klienta i ciebie do nich:) Zawsze warto rozmawiac i negocjowac. Tym mozna
    duzo osiagnac. A zwlaszcza przy nadplacaniu badz splacaniu duzych czesci
    kredytu - masz wtedy bowiem silne argumenty.

  • 6. Data: 2008-06-09 05:22:18
    Od: "milo" <m...@...pl>

    > Użytkownik "milo" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sytuacja na rynku bankowym zmienia sie tak czesto, ze to co napisal bym
    > teraz bedzie za zaledwie kilka tygodni nieaktualne.
    [ciach]

    dzięki jeszcze raz,
    następnym razem podzwonię, postarszę, no i może się potarguję:-)

    pozdrawiam