  • 1. Data: 2005-09-12 09:10:11
    Temat: Opiekun prawny - pytanie
    Od: "Mały" <b...@w...pl>

    Mam zamiar ożenić się z kobietą która ma trójkę dzieci. Czy po zawarciu
    związku małżeńskiego staję się jednocześnie opiekunem prawnym jej dzieci ,
    czy należy przeprowadzić jakieś dodatkowe procedury.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie mi tego zagadnienia.

    Pozdrowienia Krzysztof B.

  • 2. Data: 2005-09-12 09:17:30
    Temat: Re: Opiekun prawny - pytanie
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Mały napisał(a):
    > Mam zamiar ożenić się z kobietą która ma trójkę dzieci. Czy po zawarciu
    > związku małżeńskiego staję się jednocześnie opiekunem prawnym jej dzieci ,
    > czy należy przeprowadzić jakieś dodatkowe procedury.

    Nie, nie stajesz się. Opiekunami prawnymi nadal pozostają rodzice
    dzieci. Aby zostać opiekunem prawnym możesz te dzieci przysposobić
    (adoptować), jeśli zgodzi się na to ojciec dzieci.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-12 10:05:56
    Od: "Mały" <b...@w...pl>

    Ojciec dzieci nie żyje - czy to coś zmienia? Czy raczej musi nastąpić
    adopcja?

  • 4. Data: 2005-09-12 12:43:48
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Mały napisał(a):
    > Ojciec dzieci nie żyje - czy to coś zmienia? Czy raczej musi nastąpić
    > adopcja?

    Zmienia o tyle, że oczywiści nie jest wymagana jego zgoda.
    Tak czy inaczej trzeba po ślubie złożyć do Sądu Rejonowego (Wydział
    Rodzinny i Nieletnich) wniosek o przysposobienie dzieci małżonki
    uzasadniając go (opisać sytuację, relacje z dziećmi itp.).
    Załączyć odpis aktu małżeństwa, aktów urodzenia dzieci, aktu zgonu
    biologicznego ojca, pisemną zgodę żony na przysposobienie jej dzieci.
    Zrobić kopie wniosku i wszystkich załączników. To razem wysłać do sądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin