  • 1. Data: 2005-09-12 08:20:28
    Temat: zrywanie,usuwanie plakatow wyborczych
    Od: " jpt" <j...@g...pl>

    w trakcie kampanii wyborczej zapewne beda pojawialy sie przypadki niszczenia,
    zaklejania innych plakatow wyborczych. czy osoba, ktora niszczy takie plakaty
    odpowiadac bedzie z art 67 kodesku wykroczeń, czy tez sa inne przepisy,
    ktore ta kwestie rguluja. pytanie bierze sie stad, ze w tym artykule sa
    wymienione enumeratywnie instytucje,ktorych zniszczenie plakatow podlega
    karze. a pod jaka instytucje /organizacje/ zakwalifikowac komitet wyborczy?

  • 2. Data: 2005-09-12 10:50:54
    Temat: Re: zrywanie,usuwanie plakatow wyborczych
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    jpt napisał(a):
    > osoba, ktora niszczy takie plakaty
    > odpowiadac bedzie

    za niszczenie mienia, mowili o tym ostatnio w tv przy reportarzu o
    domalowywaniu wasow na plakatach wyborczych ;)

  • 3. Data: 2005-09-12 12:54:31
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik " jpt" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karze. a pod jaka instytucje /organizacje/ zakwalifikowac komitet wyborczy?

    Podczepie sie do pytania. A jesli plakat wyborczy wisi na drzwiach mojej klatki
    schodowej i nikt nie wyrazil zgody na jego tam umieszczenie to moge go bez
    skrupolow wyrzucic do smieci?

    the.one

  • 4. Data: 2005-09-12 20:34:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości

> [...]
    mojej klatki
    > schodowej i nikt nie wyrazil zgody na jego tam umieszczenie to moge

    Art. 90 ordynacji zabrania umieszczania na ścianach budynków,
    ogrodzeniach, latarniach, urządzeniach energetycznych i
    telekomunikacyjnych. Drzwi nie wymieniono, więc można moim zdaniem.
    Pal sześć drzwi, ale nie wymieniono okien :-) Może to jednak pod
    ściany podchodzi? Mają być jedynie umieszczone w sposób umożliwiający
    ich późniejsze zdjęcie. Naruszenie tego zakazu jest wykroczeniem (art.
    220 ord.)

  • 5. Data: 2005-09-12 21:20:32
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ściany podchodzi? Mają być jedynie umieszczone w sposób umożliwiający
    > ich późniejsze zdjęcie. Naruszenie tego zakazu jest wykroczeniem (art.

    A KW się do tych plakatów nie stosuje?

    Art. 63a.
    § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nie przeznaczonym
    ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia
    je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym
    miejscem podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec przepadek przedmiotów
    sta nowiących przedmiot wykroczenia oraz nawiązkę w wysokości do 1.500
    złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    Analogicznie do zrywania, jako "organizacja społeczna" (chyba komitet
    wyborczy kandydata na prezydenta i partia są takimi organizacjami??) :

    Art. 67.
    § 1. Kto umyślnie uszkadza lub usuwa ogłoszenie wystawione publicznie
    przez instytucję państwową, samorządową albo organizację społeczną lub
    też w inny sposób umyślnie uniemożliwia zaznajomienie się z takim
    ogłoszeniem,
    podlega karze aresztu lub grzywny.

  • 6. Data: 2005-09-12 21:23:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:4325ec6d$0$6500$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    1.500
    > złotych lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego.

    Moim zdaniem nie, bowiem ordynacja stanowi przepis szczególny względem
    ogólnego zakazu.

    :

> [...]
    lub
    > też w inny sposób umyślnie uniemożliwia zaznajomienie się z takim

    A to się oczywiście stosuje. ALe ja do tego sie nie odnosiłem, bo już
    wczesniej to wyjaśniono.

  • 7. Data: 2005-09-13 10:02:42
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

> [...]
    > § 1. Kto umyślnie uszkadza lub usuwa ogłoszenie wystawione publicznie
    > przez instytucję państwową, samorządową albo organizację społeczną lub

    A gdyby taki plakat wisial nie ma drzwiach klatki schodowej (ktora tylko w
    teorii czesciowo jest moja i powiedzmy, ze ktos dostal na to zgode bez mojej
    wiedzy) ale np. na drzwiach mojego domu? Co wtedy - zostawic plakat i zglosic to
    policji? Bez sensu.

    the.one