  • 1. Data: 2005-03-25 16:05:11
    Temat: Operowanie adresem -ochrona danych osobowych
    Od: "t...@o...pl" <l...@o...pl>

    Witam
    Pewna firma od jakiegoś czsu przysyła na mój prywatny adres domowy
    korespondencję do firmy X na nazwisko Y.Nie mam pojęcia skąd mają ten
    adres.Żadnej firmy tu nigdy nie było.Na kopercie była pieczątka z nr
    tel.Zadzwoniłem z grzeczności i poinformowałem że to pomyłka ,że ani firmy X
    ani człowieka Y nie znam i proszę o nie przysyłanie tu korespondencji.Pan
    oznajmił,że są firmą windykacyjną ,że ten adres mu ktoś podał i nie interesuje
    go to co do niego mówię.Pytałem czy korespond.mam odesłać -odp.brzmiała
    nie ,że mam ją najlepiej przekazać temu Y.
    Dzisiaj znowu ta sama koperta i ta sama pieczątka.
    Co robić ,czy jakiś przepis reguluje bezpodstawne posługiwanie się adresem,co
    zrobić z ta korespondencją i co można zrobić z tym beszczelnym typkiem który
    wręcz mnie straszył że jak przyjedzie to i tak wejdzie do mieszkania pod tym (
    moim ) adresem?

    Tadeusz,pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-25 16:17:47
    Temat: Re: Operowanie adresem -ochrona danych osobowych
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    t...@o...pl wrote:
    > Witam

    Wejść to on sobie może, ale do własnego domu.
    Na kopercie napisz adresat nieznany i daj listonoszowi, niech odeśle do
    nadawcy.
    I dogadaj się z listonoszem, żeby ci więcej tego do skrzynki nie wrzucał
    tylko od razu odsyłał.

  • 3. Data: 2005-03-25 16:42:14
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nagraj rozmowę i oskarż o groźbę bezprawną.
    JaC

  • 4. Data: 2005-03-25 16:51:07
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "t...@o...pl" napisał:

    > Co robić ,czy jakiś przepis reguluje bezpodstawne posługiwanie się
    > adresem

    Adresem? Nie, to nie dane osobowe.
    Poproś uprzejmie listonosza, aby ON na wszystkich listach od tych
    windykatorów stawiał pieczęć 'adresat nieznany' i niech z tym napisikiem
    wraca systematycznie do nadawcy. Dadzą sobie spokój.

    > i co można zrobić z tym beszczelnym typkiem który wręcz mnie straszył
    > że jak przyjedzie to i tak wejdzie do mieszkania pod tym ( moim )
    > adresem?

    Najlepiej nagrywać rozmowy albo chociaż powiedzieć, już na wstępie, że
    rozmowę nagrywasz. To powinno ostudzić apetyt do straszenia wejściem,
    użyciem siły itp. Ale więcej do nich nie dzwoń, bo wówczas oni widzą odzew
    z drugiej strony, co ich napawa pewnością. Nie mają żadnego prawa wejść Ci
    do mieszkania, a Ty wcale nie musisz z nimi rozmawiać, co szczerze Ci
    polecam jako sposób.

    --

    Rico - antysocjalizm i proglobalizacja gwarantowane.
    "Z punktu widzenia obiegu gospodarczego, podatki mają

  • 5. Data: 2005-03-25 20:17:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@o...pl wrote:
> [...]
    > wręcz mnie straszył że jak przyjedzie to i tak wejdzie do mieszkania pod tym (

    Jeśli coś takiego mówią, to nagraj taką wypowiedź (oczywiście nie
    uprzedzając :) ) a potem szybciutko leć na komisariat zgłosić groźby
    karalne - wejście do lokalu bez zgody lokatora to naruszenie miru
    domowego, czyli przestępstwo. Ergo: gość grozi popełnieniem przestępstwa.

  • 6. Data: 2005-03-25 21:58:12
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

> [...]
    > karalne - wejście do lokalu bez zgody lokatora to naruszenie miru
    > domowego, czyli przestępstwo. Ergo: gość grozi popełnieniem przestępstwa.

    Jeszcze musi wzbudzic obawę.Uzasadnioną

  • 7. Data: 2005-03-25 22:14:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawcio wrote:

    > Jeszcze musi wzbudzic obawę.Uzasadnioną

    Znając praktyki tych co mniej uczciwch 'firm windykacyjnych' - obawa
    jest jak najbarddziej uzasadniona.

    Jakaś kobieta tutaj niedawno pisała, że windykator wtarabanił się jej do
    mieszkania w ramach egzekwowania wymyślonego długu i poszedł sobie
    dopiero, jak zaczęła dzwonić po policję.