  • 21. Data: 2021-03-15 12:39:36
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 12:26:30 +0100, J.F. napisał(a):

    > Na ten sredni to bym nie patrzyl,

    Dlaczego nie?
    Kamienie nerkowe to nie jedyna choroba ludzkości.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 22. Data: 2021-03-15 17:01:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 11:06, J.F. pisze:

    > Ale czy to przestrzeganie, czy strach,

    Raczej po prostu ludzie rzczywiście mieli poczucie, że trzeba czas kupić
    i na chuju stanąć, żeby służby zdrowia nie przewrócić.

    > czy ... no jak dlugo mozna nie
    > pracowac - tydzien, miesiac ?

    Tym bardziej jak władza ma w pompie i p.o.remier tłumaczy grupie ryzyka,
    że żadnego wirusa nie ma, więc trzeba się gromadzić...

    > Z drugiej strony - znajoma w banku pracuje, jak jej biuro zamkneli w
    > marcu, tak do tej pory nie otwarli.
    > Ona akurat moze swoja prace zdalnie robic, a kierownictwu sie tak
    > spodobalo, ze nie wie, czy otworza, i czy przypadkiem pomieszczen juz
    > nie przeznaczyli na cos innego.

    Wbrew pozorom całkiem nie mało korpo tak się praca zdalna spodobała, że
    już wiadomo, że zostanie w jakimś zakresie.

    > Tez - ale jednak go znalezli.

    U nas też znajdują. Lekarze dostają nakazy pracy w sanatorium.
    Oczywiście znaczy to że nie będzie ich w zwykłych szpitalach, stad
    "zalecenie" ministra do nfzu, żeby odwołać planowe leczenie. BTW - co za
    tchórze - żadne "zalecenia" - ministrze bądź mężczyzną i wydaj
    "polecenie" a nie zwalaj potem winę na lekarzy.

    > No i to co pisza - respiratory tam mieli, ale wiele innego szpitalnego
    > sprzetu - nie.
    > Wiec nadaje sie tylko dla pacjentow bez innych powiklan.
    > Trzeba byc zdrowym, aby lezec na narodowym :-)

    Dokładnie - znajoma pisała, że jest dobrze, bo na narodowy ją zawieźli;)

    > Ale dzieki temu mozna uwolnic w szpitalu lozko dla bardziej
    > potrzebujacych - jak np potrzebuje regularnych dializ ..

    Nie bardzo. Bo lekarz do tych dwóch łóżek jest jeden... Problem nie w
    łóżkach a w "niech jadom!"

    > No to moze jednak ten Narodowy potrzebny,

    To niestety tylko przekładanie z kieszeni do kieszeni. Ten medyk co jest
    na narodowym to go nie ma w tym szpitalu gdzie był wcześniej. Pre saldo
    nic się nie zmienia.

    > a szpitale powinny tam odsylac
    > odpowiednich pacjentow, zamiast walczyc z policja o "brak miejsc".

    No ale tam przyjmowali tych, co wcześniej wypisywali do domu:P

    > Gdzies tam jest kwestia respiratorow - nie wiem ile ich maja, ale tez
    > nie wszyscy pacjenci potrzebuja.
    > I tak te respiratory w ARM wydaja mi sie troche glupie ...

    Wcale nie głupie. Dłuższy łańcuszek, to bardziej rozmyta odpowiedzialność.

    > Niekoniecznie, maja jednolitych pacjentow i duzo łozek - to mozna dobrac
    > ilosc personelu wedle potrzeb.

    Czytałeś wymagania. Oni tam zdrowych biorą.

    > Gdzies tam wczesniej slyszalem, ze wojewoda wydawal nakazy pracy ... ale
    > to chyba do wszystkich szpitali.

    Znów wydają.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-03-15 17:58:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 17:01:07 +0100, Shrek napisał(a):

    > Raczej po prostu ludzie rzczywiście mieli poczucie, że trzeba czas kupić
    > i na chuju stanąć, żeby służby zdrowia nie przewrócić.

    Albo samemu nie zostac ofiara smiertelna.

    Zreszta byly juz doniesienia z innych europejskich krajow - ten wirus
    byl grozny.

    > Tym bardziej jak władza ma w pompie i p.o.remier tłumaczy grupie ryzyka,
    > że żadnego wirusa nie ma, więc trzeba się gromadzić...

    Gdzie gromadzic?
    Swieta odwolal, ograniczenia w kosiolach wprowadzil.

> [...]
    > tchórze - żadne "zalecenia" - ministrze bądź mężczyzną i wydaj
    > "polecenie" a nie zwalaj potem winę na lekarzy.

    Polecenia nie moze, bo w Konstytucji zapisane prawo do leczenia :-)

    > Dokładnie - znajoma pisała, że jest dobrze, bo na narodowy ją zawieźli;)

    Jakby bylo dobrze, to by wygonili do domu :-)

    > Nie bardzo. Bo lekarz do tych dwóch łóżek jest jeden... Problem nie w
    > łóżkach a w "niech jadom!"

    Na razie jednak, to szpitale pracuja, a narodowy ... tez pracuje.

    > To niestety tylko przekładanie z kieszeni do kieszeni. Ten medyk co jest
    > na narodowym to go nie ma w tym szpitalu gdzie był wcześniej. Pre saldo
    > nic się nie zmienia.

    Ale co on tam robil?
    Bo z wlasnej woli chyba nie przeszedl, nakazy pracy ... chyba ciagle
    nie wydaja, rezerwy sie znalazly ?

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-brakuje-medykow-w-szpitalu-tymczasowy
    m-na-ursynowie-wojewoda,nId,5094195
    Na razie po dobroci.
    Ale ... ile tych szpitali tymczasowych w Warszawie macie?

    > No ale tam przyjmowali tych, co wcześniej wypisywali do domu:P

    Jesli jest ryzyko pogorszenia stanu ... to chyba lepiej?

    > Wcale nie głupie. Dłuższy łańcuszek, to bardziej rozmyta odpowiedzialność.

    Byc moze, ale respiratory sie jakos znalazly ... wiec kto je kupil i
    kiedy? A w normalnym trybie jest szansa na normalny przetarg.

    https://www.rars.gov.pl/index.php?doc=1033
    https://bip.rars.gov.pl/index.php?doc=1335
    https://www.rars.gov.pl/index.php?doc=1444
    https://www.rars.gov.pl/index.php?doc=990

    No i ciekaw jestem jaki ma sens, aby respirator lezal sobie na
    magazynie i niszczal, a czesci tracily okres przydatnosci ..

    Ale w obliczu Covid, wczesniej SARS innych gryp ... moze trzeba miec
    na skladzie.

    > Czytałeś wymagania. Oni tam zdrowych biorą.

    No i dzieki temu lekarze i pielegniarki moga duzej grupy pilnowac.

    J.

  • 24. Data: 2021-03-15 18:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 12:39:36 +0100, Olin napisał(a):

    > Dlaczego nie?
    > Kamienie nerkowe to nie jedyna choroba ludzkości.

    No wlasnie - wiec sa rozne czasy oczekiwania, rozne dolegliwosci z tym
    zwiazane i rozny sens czekania.

    Zacma potrafi sie dlugo rozwijac, degeneracja stawy biodrowego tez,
    ale jak cie ucho boli, to miesiac na wizyte u laryngologa to przesada

    J.

  • 25. Data: 2021-03-15 18:24:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 17:58, J.F. pisze:

    > Albo samemu nie zostac ofiara smiertelna.

    Bez przesady - od początku było wiadomo, że śmiertelność "w normalnych
    warunkach" jest znikoma.

    > Gdzie gromadzic?

    Przed nomen omen urnami:P

    > Polecenia nie moze, bo w Konstytucji zapisane prawo do leczenia :-)

    No to niech wypierdala a nie wydaje niezgodne z prawem "zalecenia".

    > Jakby bylo dobrze, to by wygonili do domu :-)

    A jakby to w kurwizji wyglądało, że karetki nie mają gdzie chorych
    zrzucić a szpital narodowy pusty stoi?

    > Na razie jednak, to szpitale pracuja,

    No tak średnio skoro wszystko co planowe odwołali "zaleceniem" ministra.

    > a narodowy ... tez pracuje.

    Też tak średnio - skoro miał być na 1500 łóżek a mają 200.

    > Ale co on tam robil?

    To za co nfz płacił.

    > Bo z wlasnej woli chyba nie przeszedl, nakazy pracy ... chyba ciagle
    > nie wydaja,

    Wydają.

    > Ale ... ile tych szpitali tymczasowych w Warszawie macie?

    Drugi właśnie otworzyli. Nie wiadomo po co skoro pierwszy pusty. Znaczy
    wiadomo. Jak nie wiadomo o co chodzi...

    > Jesli jest ryzyko pogorszenia stanu ... to chyba lepiej?

    Masz ograniczoną liczbę medyków - konkretnie jednego - kim lepiej żeby
    się zajął - kolesiem co w zasadzie kwalifikuje się na wypis, czy tym
    którego zespół ratowniczy nie ma gdzie zrzucić? Ci lekarze w sanatorium
    nie biorą się z nikąd. Oni nie zajmują się w tym czasie tymi co
    umierają gdzie indziej.

    > Byc moze, ale respiratory sie jakos znalazly ... wiec kto je kupil i
    > kiedy?

    A ile się znalazło i kiedy?

    > No i ciekaw jestem jaki ma sens, aby respirator lezal sobie na
    > magazynie i niszczal, a czesci tracily okres przydatnosci ..

    Taki, że jak "nie będzie potrzebny" to w magazynie może go nawet nie być
    a jest;)

    > No i dzieki temu lekarze i pielegniarki moga duzej grupy pilnowac.

    W sumie ktoś wie ile tam tego personelu jest?

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2021-03-15 19:31:33
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    totalny Shrek napisał(a):

    > Też tak średnio - skoro miał być na 1500 łóżek a mają 200.

    Po co dziś 1500 łóżek jak ogólnie w PL masz 20% wolnych?
    Stały puste na narodowym miesiąc czy dwa, darłeś się że stoją puste i trza za nie
    płacić, stoją zajęte
    też się drzesz - za mało łóżek.

    Zabrakło już tych respiratorów? I jak tam sondaże?

    cyt.
    2019 przed "pandemią"

    Rzeczywiście - łóżek szpitalnych mamy w Polsce o wiele za dużo, ale szpitale nie
    powinny być likwidowane bez planu.

    https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/zdrowie-po-pis-katast
    rofa-staje-sie-faktem,236,4058

  • 27. Data: 2021-03-15 19:38:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 19:31, Astralny Rębajło pisze:

    > Po co dziś 1500 łóżek jak ogólnie w PL masz 20% wolnych?

    To po co odwoływać regularną służbę zdrowia, skoro miejsca są i problemu
    nie ma?

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-03-15 20:46:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 18:24:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > Bez przesady - od początku było wiadomo, że śmiertelność "w normalnych
    > warunkach" jest znikoma.

    Nie calkiem bylo wiadomo, bo Chinczycy klamali, a jak sie rozwinie w
    Polsce ... tez nie wiadomo.

    Ale nawet 1% smiertelnosci ... a jak na Ciebie padnie ?

    > Przed nomen omen urnami:P

    No jak, przeciez ono chcieli bezpiecznie, korespondencyjnie.
    Tylko ta zla opozycja nie pozwolila :-)

    > No to niech wypierdala a nie wydaje niezgodne z prawem "zalecenia".

    Ale zalecenie to juz IMO moze :-)

    > A jakby to w kurwizji wyglądało, że karetki nie mają gdzie chorych
    > zrzucić a szpital narodowy pusty stoi?

    To niech powiedza, ze pelny stoi :-)
    Zreszta jakies tam przepychanki medialne byly ..

    > No tak średnio skoro wszystko co planowe odwołali "zaleceniem" ministra.

    > Też tak średnio - skoro miał być na 1500 łóżek a mają 200.

    1500 w miare potrzeby - na razie nie ma potrzeby :-)

    A dzis mowia, ze jestesmy drugim krajem w Europie pod wzgledem ilosci
    zaszczepionych ... hm ...

    > To za co nfz płacił.

    > Wydają.

    Jakos tak nie moge znalezc w internecie.
    To ile wydali, komu ?

    > Drugi właśnie otworzyli. Nie wiadomo po co skoro pierwszy pusty. Znaczy
    > wiadomo. Jak nie wiadomo o co chodzi...

    A ten w hangarze na Okeciu ?

> [...]
    > którego zespół ratowniczy nie ma gdzie zrzucić? Ci lekarze w sanatorium
    > nie biorą się z nikąd. Oni nie zajmują się w tym czasie tymi co

    Trudno mi powiedziec, czy jedno z drugim na pewno ma cos wspolnego.
    Przed pandemia lekarze tez bardzo wolno SOR obrabiali.

    > A ile się znalazło i kiedy?

    Mi wychodzi jakies 3500
    https://twitter.com/premierrp/status/132433932030040
    8833

    "W październiku ARM wydała 922 respiratory.

    W listopadzie wydano już 450, a w najbliższych dniach do szpitali
    trafi kolejne ponad 500 urządzeń.

    Ponad 1500 respiratorów zostanie także rozdysponowanych do szpitali
    tymczasowych."

    > Taki, że jak "nie będzie potrzebny" to w magazynie może go nawet nie być
    > a jest;)

    Ale nie lepiej trzymac rezerwe w szpitalach, i niech beda na biezaco
    uzywane - chocby na 30%?
    Albo jakos dystrybucje zorganizowac - ARM kupuje centralnie, trzyma
    rok, potem przekazuje/odsprzedaje szpitalom ..

    J.

  • 29. Data: 2021-03-15 23:05:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-15 o 18:04, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Zacma potrafi sie dlugo rozwijac, degeneracja stawy biodrowego tez,
    > ale jak cie ucho boli, to miesiac na wizyte u laryngologa to przesada

    No i ja mam problem dodatkowy. Dostalam dzisiaj zapalenia ucha
    środkowego. Zawiało mnie. Tak zarywa w tym uchu, że z bólu aż podskakuję
    na krześle. Nie wiem gdzie do laryngologa na NFZ, żeby nie czekać gdzieś
    na ostrym dyżurze cały dzień. Zresztą w szpitalu rejonowym pewnie już
    człowiek się tam nie dostanie, bo zrobili dla covidowców, ponadto strach
    iść/jechać by było na ten dyżur.
    Mam w domu 1 opakowanie (3 tabletki) antybiotyku Azycyna i niedawno
    wzięłam i zażyłam tabletkę. Nie wiem co będzie jutro.

    --
    animka

  • 30. Data: 2021-03-15 23:09:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-15 o 18:24, Shrek pisze:
> [...]
    > którego zespół ratowniczy nie ma gdzie zrzucić? Ci lekarze w sanatorium
    > nie biorą się z nikąd. Oni  nie zajmują się w tym czasie tymi co

    Właśnie gdzieś dzisiaj czytałaM, ZE JAKĄS KOBIETĘ WYRZUCILI Z SANATORIUM
    NA BRUK, bo covida dostała. On mówiła, że tego covida dorwała
    prawdopodobnie wtedy, gdy była na masażu. Oczywiście raczej nie
    sprawdzali kto ja zaraził.

    --
    animka