  • 1. Data: 2007-08-03 17:32:34
    Temat: Odwołanie od decyzji komisji rekrutacyjnej na studiach
    Od: "Słowiczek" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Jak w temacie - musz? napisa? co? takiego i nie mam poj?cia, jak si? do tego zabra?.
    Dwa g?ówne pytania:
    1. Czy dzieli? odwo?anie na dwie cz??ci - "Podanie" i "Uzasadnienie"? W ten sposób
    podzielona by?a decyzja o nieprzyj?ciu mnie na studia.
    2. Jak odwo?anie mam rozplanowa? graficznie? Jak to ma wygl?da?? Co u góry? Co na
    dole? Napisa? "z

    powa?aniem," i w nast?pnej linijce podpis odr?czny czy komputerowy? Czy napisa? swój
    adres? Gdzie?

    By?oby naprawd? mi?o z waszej strony, gdyby?cie podrzucili mi jaki? przydatny adres
    z wzorem takiej umowy. Przeszuka?em ju? ca?y internet wzd?u? i wszerz i czego?
    takiego nie znalaz?em, tzn. znalaz?em ale konkretne odow?anie od konkretnej uczelni
    a czego? bardzije ogólnego niestety nie.

  • 2. Data: 2007-08-03 18:21:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Xns9981C64C960DDslowiczek10pocztagaz@193.42.231
    .152
    Słowiczek <s...@p...gazeta.pl> pisze:

    > By?oby naprawd? mi?o z waszej strony, gdyby?cie podrzucili mi jaki?
    > przydatny adres
    Proszę bardzo:
    http://czytniki.zamiast.net/faq.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-03 18:43:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    Witaj.
    Jeżeli chcesz się odwoływać - to zasadniczo musisz "od czegoś" - źle
    naliczone punkty, brak uwzględnienia olimpiady itp itd.
    Takie odwołania "merytoryczne" komisja musi (a raczej powinna) rozpatrzeć
    pozytywnie.
    Jeżeli takowych podstaw do odwołania nie masz, bo - spóźniłeś się z
    papierami, za późno podjąłeś decyzję co do kierunku - rozpatrzenie będzie
    zależało wyłacznie od dobrej woli komisji (lub raczej od możliwości i
    przyjętych reguł postępowania). Jeżeli na wydziale są miejsca - bo po
    zamknięciu ludzie wycofali dokumenty - to jakąś szansę masz. Jeżeli miejsc
    nie ma - trudno powiedzieć...
    O sposobie napisania odwołania najlepiej poinformuje cię sama komisja. Tryb
    odwoławczy musi być podany w zasadach rekrutacji. Napisz krótko i zwięźle od
    czego się odwołujesz i czego oczekujesz. Barokowe ozdobniki zapewne niewiele
    dadzą.
    Na mój gust masz szanse w przypadku kiedy przechodząc przez rekrutację "bez
    zgrzytów" byś się dostał. Takia sytuacja wyklucza możliwość przymowania
    "bokiem".

    Powodzenia i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-08-03 19:03:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8vt1t$isv$1@atlantis.news.tpi.pl Marcin [3M]
    <m...@l...pl> pisze:

    > Jeżeli chcesz się odwoływać - to zasadniczo musisz
    zapoznać się ze statutem uczelni.
    Oraz z ustawą o szkolnictwie wyższym wraz z aktami okolicznymi nie
    zaszkodzi.
    [cut]

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-03 19:23:37
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    Nie jestem pewien, czy statut uczelni zawiera zasady rekrutacji. Te
    zmieniają się dość często (ot, choćby po wprowadzeniu "nowych matur").
    Z kolei zasady rekrutacji są tym, co musi przestrzegać i uczelnia i
    kandydaci.
    Można sprawdzić zgodność zasad rekrutacji ze statutem uczelni i Ustawą.
    Podobnie jak zgodność z konstytucją. Swoją ą drogą ciekawe czy kandydat
    skreślony w wyniku spóźnienia w złożeniu dokumentów może ubiegać się o
    unieważnienie decyzji komisji na mocy - OIDP - art 2 i 37 Ustawy
    Zasadniczej? W końcu za te kilka dni spóźnienia nie można karać aż tak
    bardzo ;)

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-08-03 19:34:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8vvks$7lu$1@nemesis.news.tpi.pl Marcin [3M]
    <m...@l...pl> pisze:

    > Nie jestem pewien, czy statut uczelni zawiera zasady rekrutacji.
    Powinien.
    Tak czy inaczej zapoznanie się nie zaszkodzi, nie?

    > Te zmieniają się dość często (ot, choćby po wprowadzeniu "nowych matur").
    To i odpowiednia część statutu powinna.

    > Można sprawdzić zgodność zasad rekrutacji ze statutem uczelni i Ustawą.
    No a gdzie wg ciebie mają być te zasady rekrutacji jak nie w statucie?

    > Podobnie jak zgodność z konstytucją.
    O, to już insza inszość.

> [...]
    >dokumentów może ubiegać się o unieważnienie decyzji komisji na mocy -
    >OIDP - art 2 i 37 Ustawy Zasadniczej? W końcu za te kilka dni spóźnienia
    Nie no, nie przesadzaj.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-08-03 19:42:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    > Nie no, nie przesadzaj.
    To nie ja, to TK :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-08-03 19:45:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f900hd$1qa$1@atlantis.news.tpi.pl Marcin [3M]
    <m...@l...pl> pisze:

    > To nie ja, to TK :)
    Daj link, ciekaw jestem, chętnie przeczytam, trzeba się uczyć.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-08-03 21:20:07
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    >W wiadomości news:f900hd$1qa$1@atlantis.news.tpi.pl Marcin [3M]

    > Daj link, ciekaw jestem, chętnie przeczytam, trzeba się uczyć.
    >
    > --
    > Jotte

    http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2007/k_08_07.htm

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-08-03 21:43:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f906fa$po1$1@nemesis.news.tpi.pl Marcin [3M]
    <m...@l...pl> pisze:

    > http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2007/k_08_07.htm
    Dzięki, ale to jakby niekoniecznie w temacie, nie wydaje ci się?
    Nie za daleką paralelę chcesz zmontować?

    --
    Jotte