  • Data: 2004-01-28 20:28:01
    Temat: Odszkodowanie z OC
    Od: "Wiesław Polak" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry! Jestem tu poraz pierwszy, a przybywam bo mam problem.

    Miałem kolizję, nie z własnej winy, sprawca ubezpieczony w "Warcie".

    Wartość samochodu przed kolizją "Warta" wyceniła na 5600,-. Koszt naprawy -
    na 5656,- (czyli mieznacznie więcej niż wartość samochodu). W związku z tym
    uznała, że naprawa samochodu jest ekonomicznie nieopłacalna (szkoda
    całkowita). Następnie oszacowano wartość pozostałości na 2400,- i zamierzają
    mi wypłacić w ramach odszkodowania 3200,- (tzn. 5600,- minus 2400,-).
    Ja jestem zdecydowany naprawić samochód (jeśli nie liczyć obrażeń, jakich
    doznał w czasie kolizji, to jest - jak na swój wiek - w bardzo dobrym stanie
    i zamierzam nim jeździć jeszcze wiele lat). W związku z powyższym mam
    następujące pytanie:

    Czy "Warta" ma obowiązek wypłacić mi - na moje żądanie - kwotę odszkodowania
    5.600 zł (tzn. równowartość samochodu), która jest mniejsza od przewidywanych
    przez "Wartę" kosztów naprawy? Podkreślam, że ze względów technicznych
    naprawa jest możliwa (uszkodzenia ograniczają się w zasadzie do karoserii.

    Pozdrawiam wszystkich tu obecnych

    Wiech