  • 1. Data: 2007-10-15 09:37:06
    Temat: Odstępne za mieszkanie spółdzielcze
    Od: gosmo <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda następująco. Ze względu na rozrastającą się rodzinę
    chciałbym zamienić moje małe mieszkano spółdzielcze na inne większe
    lepiej dostosowane do 4 osobowej rodziny ;). No i trafiła się okazja
    lecz z oczywistych powodów muszę zapłacić odstępne obecnemu lokatorowi.
    Spółdzielnia do której mam się przepisać jest spółdzielnią państwową i
    inną niż ta do której należę obecnie. Mam również mieszkanie
    własnościowe w innym województwie niż mieszkam (i pracuję) na które
    chciałbym wziąć kredyt hipoteczny na poczet odstępnego. Sprzedać go nie
    mogę bo ma lokatora z wieczystym użytkowaniem (babcia). Po nabyciu
    nowego mieszkania będę chciał je spłacić z zadłużenia, wykupić na
    własność a na koniec przenieść hipotekę (stąd dość spory kredyt). Trochę
    to zawikłane, ale propozycja zamiany ma jeden dzień i dopiero staram się
    poskładać wszystkie możliwości do kupy.

    Chciałbym dowiedzieć się, czy legalne są umowy zawierane na odstąpienie
    mieszkania spółdzielczego oraz czy na takie umowy można powoływać się
    przy kredycie hipotecznym, bo wiadomo, że bank spyta na co mi te
    pieniądze. Oczywiście druga strona by zapłaciła należy podatek.
    Ewentualnie gdzie szukać przepisów z tym związanych?