eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdstąpienie od umowy zmienionej aneksem w Orange
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2006-10-29 10:01:39
    Temat: Odstąpienie od umowy zmienionej aneksem w Orange
    Od: "Rzywwy" <r...@i...pl>

    Witam! Mam kłopot z siecią Orange. 2,5 roku temu podpisałem z nimi
    umowę o świadczenie usług telefonicznych w taryfie mix. Wszystko
    było ok i miałem w planie przedłużyć tą umowę biorąc sobie nowy
    aparat telefoniczny. W praktyce nie jestem użytkownikiem tego telefonu
    a jedynie stroną w umowie, czyli teoretycznie to ja jestem abonentem,
    to może mieć znaczenie ale wydaje mi się, że drugorzędne.
    Przysłano mi do domu kurierem aneks do umowy o świadczenie usług
    telefonicznych. Jako, że wiedziałem, że osoba, która korzysta z
    telefonu chciała ją przedłużyć biorąc nowy aparat, zadzwoniłem
    do niej i spytałem czy wie o co chodzi, i czy mam to podpisać, bo nie
    było wraz z umową aparatu. Powiedziała, że tak, więc nie
    wczytywałem się i podpisałem. Kurier pojechał, nie podpisując mi
    pokwitowania, tzn pokwitowanie z firmy kurierskiej mam i jest na nim
    numer seryjny umowy, którą podpisałem, ale nie ma podpisu samego
    kuriera. Kurier czekał na mnie w miejscu zamieszkania i ponaglał
    moją mamę, więc ona podpisała jeden z egzemplarzy umowy za mnie
    (ten, który został u mnie). Drugi został podpisany przeze mnie. Ok
    to tyle o sytuacji podpisania umowy. Okazało się, że aneks do umowy,
    który podpisałem nie zawiera ani słowa o aparacie. Było to po
    prostu przedłużenie na kolejne 12 miesięcy umowy na innych warunkach
    - nieco korzystniejsza taryfa. Wiem wszystko to na razie moje błędy
    ale pragnę przejść do sedna. W warunkach umowy określonych w
    regulaminie znalazłem taki oto punkt: "25. Abonent ma prawo do
    odstąpienia od umowy bez podania przyczyn składając stosowne
    oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia zawarcia
    umowy zgodnie z zasadami obowiązującymi dla ofert Twój Plan i Twój
    Mix, szczegółowo opisanymi w Ogólnych warunkach świadczenia usług
    telekomunikacyjnych w ramach oferty Twój Plan i Twój Mix. Na zasadzie
    art. 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów (Dz.U. nr 22 z 2000 r., poz. 271) Abonent jest uprawniony
    do odstąpienia jedynie od umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie
    10 dni od dnia jej zawarcia. W takim przypadku Abonent pozostaje
    stroną umowy sprzedaży aparatu telefonicznego i jest zobowiązany do
    zapłaty na rzecz PTK Centertel Sp.z o.o. kwoty stanowiącej różnicę
    między ceną telefonu nabytego przez Abonenta wynikającą z Cennika
    usług w ofercie Twój Plan i TwójMix (ceną niepromocyjną), a ceną,
    po jakiej Abonent nabył aparat telefoniczny (ceną promocyjną).
    Abonent, na zasadzie art. 2 ustawy zdnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów (Dz.U. nr 22 z 2000 r., poz. 271) jest
    uprawniony do odstąpienia odumowy sprzedaży telefonu zawartej poza
    lokalem przedsiębiorstwa w terminie 10 dni od dnia jej zawarcia.
    Uprawnienia powyższe przysługują konsumentowi, tj. osobie fizycznej
    zawierającej umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z
    działalnością gospodarczą lub zawodową. Jeżeli Abonent odstępuje
    od umowy sprzedaży telefonu, lub zarówno od umowy sprzedaży
    telefonu, jak również od umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, zwracany przez Abonenta telefon nie może nosić
    śladów używania. W przypadku, jeżeli zwrócony telefon będzie
    nosił ślady używania, odstąpienie będzie uznane za nieskuteczne,
    zaś Abonent będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz PTK Centertel
    różnicy między ceną telefonu nabytego przez Abonenta wynikającą z
    Cennika usług w ofercie Twój Plan i Twój Mix(ceną niepromocyjną),
    a ceną, po jakiej Abonent nabył aparat telefoniczny (ceną
    promocyjną). "
    Napisałem, więc pismo o treści "Niniejszym odstępuję od umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych zmienionej aneksem z dnia
    17.10.2006", podpisałem i wysłałem z zachowaniem 10 dniowego terminu
    (w 5 czy w 6 dniu) listem poleconym na adres który widniał na
    aneksie, podając jednocześnie swoje dane adresowe, numer abonentai
    numer telefonu, którego sprawa dotyczy. W międzyczasie oczywiście
    dzwoniłem do biura obsługi abonenta mówiąc, że chciałbym
    anulować umowę, po sprawdzeniu wszystkich moich danych, konsutant
    mówił, że jest to anulowane (kilkakrotnie, różni konsultanci)
    Dzwoniła też do mnie osoba, która widnieje na umowie jako druga
    strona - przedstawiciel firmy (nie ma jej podpisu na moim egzemplarzu
    umowy, są 2 literki (ch) gdzieś z boku napisane długopisem.
    Przekonując mnie, najpierw, że nie opłaca mi się płacić kary za
    zerwanie umowy, później że anulowanie umowy jest niemożliwe bez
    płacenia kary. A na moją informację, o tym, że konsultant Orange
    poinformował mnie, że mogę odstąpić w ciągu 7 dni od umowy (nie
    mam pojęcia skąd te 7 dni, nigdzie w regulaminie ani w warunkach nic
    o 7 dniach nie znalazłem), no ale tak mi mówił konsultant w salonie
    i konsultantka z infolinii, zupełnie zmieniła ton mówiąc że skoro
    mi tak ktoś powiedział to ona to sprawdzi i zadzwoni do mnie.
    Rzeczywiście zadzwoniła wieczorem i powiedziała że nie powinna
    anulować tej umowy, ale skoro mi ktoś powiedział, że mogę to mi
    ją anuluje - wielka łaska ok bez komentarzy, oczywiście nie
    anulowała:) No więc wysłałem to pismo i po kilku dniach udałem
    się do salonu sprzedaży, chcąc zawrzeć nową umowę, biorąc
    jednocześnie ten aparat o który mi cały czas chodziło. Powiedziano
    mi to, co już kilkakrotnie próbując tą sprawę załatwić
    usłyszałem: Nie można odstąpić od samej umowy zawartej na okres 12
    miesięczny, można jedynie odstąpić od umowy 24 miesięcznej,
    którą się zawiera wraz z otrzymaniem aparatu. Moje pytania:
    P.S. Jednocześnie usłyszałem od konsultantki w salonie, że
    odstąpienie od umowy 24 miesięcznej jest możliwe po wypełnieniu
    odpowiedniego formularza dostarczanego wraz z tą umową, ja takiego
    formularza nie otrzymałem. Być może był on wśród dokumentów
    których odbiór pokwitowałem kurierowi, ale nie mam go w domu.
    1. Czy formułując pismo w sposób jaki to zrobiłem jestem uprawniony
    do powrotu do poprzedniej umowy, i czy w ogóle coś osiągam?
    2. Czy mój podpis musi znajdować się na obu egzemplarzach umowy,
    (takie wytyczne były napisane na kopercie kuriera - "Kurierze
    pamiętaj (...) Abonent podpisuje oba egzemplarze umowy)?
    3. Czy sieci komórkowe mają obowiązek archiwizowania rozmów
    telefonicznych przeprowadzanych z klientami przez konsultantów, i czy
    jakieś prawo do powołania się na te rozmowy mi przysługuje?
    4. W jaki sposób następuje rozwiązanie umowy (jak długi czas ma
    sieć komórkowa na reakcję na moje pismo).

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1