  • 1. Data: 2010-11-19 16:54:36
    Temat: Odstąpienie od umowy zawartej przez internet [umowa hostingu]
    Od: KonKomp <k...@k...pl>

    Witam,

    Kilka dni temu zawarłem umowę na dostarczanie hostingu ze stroną ovh.pl.
    Niestety support był tak tragiczny, że na mój problem techniczny
    odpowiedzieli dopiero po 3 dniach jak im napisałem że odstępuję od umowy.

    Z tego co się orientowałem mogę w ciągu 10 dniu odstąpić od umowy
    zawartej na odległość (zgodnie np. z tym artykułem:
    http://di.com.pl/porady/33876,0,Czy_zawsze_mozna_ods
    tapic_od_umowy_zawartej_na_przez_internet.html)
    jednak w odpowiedzi na powołanie się na ten artykuł dostałem odpowiedź:

    "
    Artykuł który Pan przytoczył dotyczy produktów zwracanych w
    nienaruszonym stanie.
    Pan natomiast zalogował się na serwer, używał go, więc serwer nie jest
    "nienaruszony".
    Dlatego nie może otrzymać Pan całości opłaconych kwot, ale jedynie
    abonament za niewykorzystany okres.
    "

    Czy jest to prawda? Faktem jest że starałem się użytkować serwer przez
    kilka dni (wrzuciłem tam oprogramowanie i chciałem zobaczyć jak działa),
    jednakże nigdy go nie wykorzystywałem w sposób komercyjny tylko
    testowałem czy wszystko działa. Znalazłem 3 problemy z którymi się nie
    mogłem uporać i wówczas napisałem do supportu technicznego z prośbą o
    rozwiązanie.

    Wg mnie tylko w taki sposób (sprawdzając jak działa) mogę stwierdzić że
    jest coś nie tak i odstąpić od umowy.

    Dodatkowo odinstalowałem wszystkie programu, usunąłem kod i bazy danych,
    usunąłem użytkowników i przywróciłem pierwotną konfigurację.

    W związku z tym czy mogę żądać pełnej kwoty zwrotu, czy jednak OVH ma
    rację i gdy pierwszy raz się zalogowałem to już "użyłem go, więc serwer
    nie jest "nienaruszony" i nie mogę ubiegać się o zwrot całej kwoty?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi lub wskazanie jakiś linków do artykułów

    Pozdrawiam,
    Konki