-
31. Data: 2010-08-26 23:12:54
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>
W dniu 2010-08-26 23:10, PlaMa pisze:
> Powiedzmy sobie szczerze, on zapłacił za to by było na 100%,
Równie dobrze można twierdzić, że mógł nie płacić dopóki nie sprawdził
że dostał dokładnie to co chciał dostać. Jak zapłacił i nie sprawdził to
z pretensjami powinien przed lustro się udać.
> pewnie że zdrowy rozsądek i trochę empatii nakazałoby
> zczytać dokładnie wszystko przed akceptacją,
Dlaczego brak zdrowego rozsądku ma się odbijać na kimś innym?
M.
-
32. Data: 2010-08-27 07:49:27
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: mvoicem <m...@g...com>
(08/26/2010 07:38 PM), Alek wrote:
> Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał
>>
>> I jak w wyniku błędu warsztatu np. urwie ci się koło i rozbijesz
>> samochód - będziesz domagał się od warsztatu odszkodowania czy nie?
>
> W przypadku samochodu wiadomo co jest prawidłowe a co nie. Odpadające
> koło jest oczywista usterką. W przypadku projektu plastycznego nie ma
> takiej jasności.
Jest to tak samo oczywiste jak w przypadku niedokręconego koła. Jeżeli
było niedokręcone przed przyjazdem do warsztatu - wina klienta lub
warsztatu. Jeżeli nie było - wina warsztatu.
Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam prawo
oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
Oczywiście - wszystko zależy od umowy między stronami, być może mówiła o
tym że zamawiający ma obowiązek sprawdzić przed puszczeniem dalej. Ale
wątkotwórca nic o tym nie pisze - więc zakładam że nie było takiej umowy.
p. m.
-
33. Data: 2010-08-27 17:37:50
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał
>>
>> W przypadku samochodu wiadomo co jest prawidłowe a co nie.
>> Odpadające
>> koło jest oczywista usterką. W przypadku projektu plastycznego nie
>> ma
>> takiej jasności.
>
> Jest to tak samo oczywiste jak w przypadku niedokręconego koła.
> Jeżeli było niedokręcone przed przyjazdem do warsztatu - wina
> klienta lub warsztatu. Jeżeli nie było - wina warsztatu.
>
> Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam
> prawo oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie
mowa o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo
umieszczono literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest
literówka to może ma być? Wybacz, ale ktoś kto bez wnikliwego
obejrzenia próbnego wydruku zleca produkcję całego nakładu zachowuje
się co najmniej nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym
oku a nie drzazgi u innego.
-
34. Data: 2010-08-27 18:23:13
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: mvoicem <m...@g...com>
(08/27/2010 07:37 PM), Alek wrote:
[...]
>> Jeżeli oddaję jakąś rzecz profesjonaliście do wykonania, to mam prawo
>> oczekiwać że jest to zrobione profesjonalnie.
>
> Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
> formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie mowa
> o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo umieszczono
> literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest literówka to może
> ma być? Wybacz, ale ktoś kto bez wnikliwego obejrzenia próbnego wydruku
> zleca produkcję całego nakładu zachowuje się co najmniej
> nieprofesjonalnie i powinien poszukać belki we własnym oku a nie drzazgi
> u innego.
>
To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
to sorry ...
p. m.
-
35. Data: 2010-08-27 22:06:56
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "wiechu" <e...@o...eu>
Użytkownik "marcin-fotograf.pl"
Ciekawe ;)
A czy ON, w sensie zleceniodawca może w jakiś sposób zmusić mnie do
poniesienia kosztów nakładu?
Bo z tego co Państwo piszą to się nie zanosi...
A w jakim formacie dostał plik?
pozdr
wiechu
-
36. Data: 2010-08-28 08:28:31
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>
>
> A w jakim formacie dostał plik?
>
Plik w formacie .pdf.
-
37. Data: 2010-08-28 14:47:08
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>
mvoicem pisze:
> To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył tekst z
> literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to wykonawca -
> to sorry ...
Też mi sie tak wydaje, w dodatku uważam, że zlecając zaprojektowanie
okładki klient ma prawo oczekiwać w pełni poprawnego technicznie i
zgodnego z zamówieniem dzieła. To po stronie wykonującego IMO powinno
być zapewnienie korekty dzieła. Chyba że jasno w umowie uzgodnili coś
innego.
-
38. Data: 2010-08-28 14:55:39
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał
>>
>> Wedle kryteriów profesjonalnej poprawności można oceniać techniczną
>> formę dzieła. Ale na pewno nie zawartość. W niniejszym przykładzie
>> mowa
>> o literówce. A czy mało jest utworów, w których celowo umieszczono
>> literówki, błędy ortograficzne i inne cuda? Jeśli jest literówka to
>> może
>> ma być?
>
> To zależy kto wprowadził tą literówkę. Jeżeli klient dostarczył
> tekst z literówką - to od biedy przyznałbym Ci rację. Ale jeżeli to
> wykonawca - to sorry ...
Zgoda. Tylko że to trzeba udowodnić. A z wątku wynika, że dokumentacja
tego zlecenia jest co najmniej niekompletna.