    From: s...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialnosc wlasciciela pubu
    Date: Sun, 14 Dec 2008 06:29:24 -0800 (PST)

    Witam!
    Na dniach rozerwalem sobie spodnie siadajac w lokalu na kanapie ktorej
    siedzisko bylo zdezelowane. Po krotkich ogledzinach wyczuwalny jest
    gwozdz lub inny ostry element. Dobrze ze tylko na spodniach sie
    skonczylo ale postanowilem sprawy nie zostawic bo spodnie nie tanie i
    niedawno kupione a jest to knajpa na campusie uniwersyteckim w ktorej
    bywamy ze znajomymi wiec jakies standardy powinny byc spelnione. W
    dodatku doszly mnie sluchy ze nie pierwszy raz ktos sie tam
    "zaczepil" :)
    Mam numer do szefostwa ale zanim tam zadzwonie chcialbym znac jaks
    podstawe prawna na jaka moge sie powolac i ew. kogo na niego naslac
    jesli bedzie chcial mnie zbyc. Wychodze z zalozenia ze w naszym kraju
    malo jest takich osob co w takiej sytuacji bedzie chcialo
    grzecznosciowo zalatwic sprawe.
    Logiczne jest ze wlasciciel lokalu odpowiada za bezpieczenstwo
    klientow ale na bazie jakiej ustawy i do czego jest zobowiazany? Czy
    swoich praw moge dochodzic tylko na podstawie kodeksu cywilnego?

    BTW Z czystej ciekawosci to chetnie poslucham co w przypadku gdy
    zywnosc jest do luftu, zatrucia lub awantury w lokalu? Bo takie rzeczy
    sie potrafia sie przytrafic i czlowiek nie wie kto ma jakie obowizki i
    prawa.