eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta dysku twardego › Odpowiedzialność producenta dysku twardego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
    Date: Fri, 17 Apr 2009 21:47:31 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 30
    Message-ID: <gsam7i$bko$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello087206112192.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1239997490 11928 87.206.112.192 (17 Apr 2009 19:44:50
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Apr 2009 19:44:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:585086
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam !

    Znany producent dysków twardych, firma Seagate, wypuścił na rynek serię
    dysków różnej pojemności, oznaczonych jako Barracuda 7200.11. Szybko
    okazało się że bardzo duży procent tych dysków posiada wadę fabryczną,
    która objawia się utratą dostępu do danych zapisanych na dysku, przy
    czym dane te fizycznie nie ulegają uszkodzeniu. Firma w odpowiedzi na
    masowe zgłoszenia problemu przyznała że taki problem istnieje i
    opublikowała nowe oprogramowanie dysku, które powinno problem
    rozwiązywać. Nie rozwiązuje a jak donoszą użytkownicy, potrafi
    definitywnie uziemić dysk.

    Wiadome jest, że dyski twarde mogą ulec uszkodzeniu i w interesie
    użytkownika jest wykonywanie regularnych kopii zapasowych danych. Z
    drugiej jednak strony utrata dostępu do danych nie wynika z natury
    dysku, lecz z wady w produkcie - niby nowoczesne dyski, które padają
    nierzadko po kwartale. W tym więc przypadku usterka występowała dużo
    wcześniej niż możnaby oczekiwać na podstawie wskaźnika (MTBF) oraz norm.

    Czy jest w takim wypadku szansa na wygranie procesu cywilnego z
    producentem, jeśli w pozwie zażąda się bezpłatnego odzyskania danych do
    których dostęp został uniemożliwiony ? Przypominam że jak twierdzi
    producent, dane fizycznie nie zostały uszkodzone i nadal są dostępne na
    talerzach dysku. Ponoć Seagate na początku oferował darmowe odzyskiwanie
    danych, teraz jednak się z tego wycofał.


    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1