  • 1. Data: 2007-11-02 15:55:42
    Temat: Odpowiedzialnosc banku za decyzje kredytowa
    Od: Karol Modrzejewski <w...@i...pl>

    Drodzy grupowicze,

    Czy bank posnosi jakakolwiek odpowiedzialnosc za bledna decyzje kredytowa?
    Czy jesli udzieli zbyt duzego kredytu w stosunku do zarobkow kredytobiorcy,
    to jest to podstawa do uniewaznienia umowy kredytowej z winy banku?

    Opiekuje sie pewna starsza pania, przyjaciolka mojej niezyjacej babci.

    W zeszlym tygodniu dowiedzialem sie, ze namowiona przez swoja kolezanke i
    jej corke udala sie na poczatku sierpnia do banku AIG i wziela kredyt na
    6600 PLN rozlozony na 36 rat po 241 PLN kazda.

    Cale 6600 PLN "pozyczyla" tej kolezance i slad po niej zaginal.

    Pisze wlasnie zgloszenie calej sprawy na policje, bo moim zdaniem jest to
    przestepstwo z artykulu 286 KK - spowodowanie niekorzystnego rozporządzenia
    mieniem w celu osiągnięcia przez sprawcę korzyści majątkowej.

    Zastanawia mnie natomiast inny aspekt tej sprawy:

    Czy bank moze udzielic starszej, schorownaje osobie o dochodach 950 PLN
    miesiecznie kredytu, ktorego rata wynosi 241 PLN?

    Sytuacja majatkowa tej pani: (kwoty netto)
    dochod - 950 (emerytua + zasilek pielegnacyjny)
    utrzymanie mieszkania - 450 (338 czynsz + prad + gaz)
    lekarstwa - 150 PLN
    rata kredytu - 241 PLN
    ZOSTAJE NA ZYCIE - 109 PLN

    Czy macie jakies pomysly co dalej zrobic z ta sprawa poza zgloszeniem na
    policje? Jak nic nie wymysle to bede przez najblizsze 36 miesiecy splacal
    241 PLN miesiecznie, albo ta kobieta umrze z glodu:(

  • 2. Data: 2007-11-02 15:59:26
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc banku za decyzje kredytowa
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Karol Modrzejewski pisze:

> [...]
    > przestepstwo z artykulu 286 KK - spowodowanie niekorzystnego rozporządzenia
    > mieniem w celu osiągnięcia przez sprawcę korzyści majątkowej.

    W zawiadomieniu wspomnij o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
    przez babcinę co kredyt wzięła z 297 KK ;)

    > Czy bank moze udzielic starszej, schorownaje osobie o dochodach 950 PLN
    > miesiecznie kredytu, ktorego rata wynosi 241 PLN?

    A inaczej - dlaczego miałby nie móc ???

    > Czy macie jakies pomysly co dalej zrobic z ta sprawa poza zgloszeniem na
    > policje?

    Wysłać babcię do szkoły, albo ubezwłasnowolnić.

    Albo schować beret i dowód ;P

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 3. Data: 2007-11-02 20:18:35
    Od: "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu>

    Użytkownik "Karol Modrzejewski" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Drodzy grupowicze,

    Co do zasady bankowi nic nie grozi. To sprawa banku i jego ryzyka, jakie
    wprowadza kryteria zdolności kredytowej. OCzywiście wszystko zależy jednak
    od okoliczności - jeżeli bank nie miał podstaw do przypuszczeń, iż dochodzi
    do oszustwa, to raczej szanse na wyszarpanie czegokolwiek są nikłe.

    Tak jak ktoś napisał wcześniej - trzeba schować babci dowód.

    Pozdrawiam
    AR