eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodziałalność gospodarcza z wykorzystaniem mienia komunalnego › Odp: działalność gospodarcza z wykorzystaniem mienia komunalnego
    From: "Andrzej Paweł" <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: działalność gospodarcza z wykorzystaniem mienia komunalnego
    Date: Fri, 7 Mar 2003 01:33:06 +0100

    O mieniu "komunalnym" mówi ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
    gminnym: mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do
    poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób
    prawnych, w tym przedsiębiorstw.
    Art. 46. wzorowanej na ustawie o samorządzie gminnym ustawy o samorządzie
    powiatowym w rozdziale 5 - Mienie powiatu tak je definiuje: mieniem powiatu
    jest własność i inne prawa majątkowe nabyte przez powiat lub inne powiatowe
    osoby prawne.

    Są to pod względem prawnym te same rzeczy - mienie jednostki samorządu
    terytorialnego - i to właściwie mi chodziło.

    Z tekstu ujednoliconej po zmianie z 23 listopada 2002 r. Ustawy z 21
    sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez
    osoby pełniące funkcje publiczne wynika, że jeżeli do 1 stycznia 2003 r.
    radny jednostki samorządu terytorialnego wybrany w wyborach przeprowadzonych
    27 października 2002 r. nie zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej
    z wykorzystaniem mienia jednostki samorządu terytorialnego, w której został
    wybrany, albo wójt (burmistrz, prezydent miasta), członek zarządu powiatu
    lub członek zarządu województwa wybrany po dniu 27 października 2002 r. nie
    zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, nie zrzekł się funkcji
    albo nie zbył akcji lub udziałów, o których mowa w art. 4 ustawy, obowiązany
    jest wykonać te obowiązki do 31 marca 2003 r.

    To tyle co teraz wiem, ciągle się uczę - dziękuję za uwagę (przykrą, choć
    mobilizującą).

    Problem dla mnie istnieje nadal, bo osoba bardzo wiarygodna w temacie
    samorządowym na prowadzonym szkoleniu zapewniała mnie, że opisana przeze
    mnie sytuacja "nie podpada" pod cytowaną wyżej ustawę.

    Andrzej

    From: Xena <t...@l...com.pl>