    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: darowizna i jej odebranie
    Date: Fri, 10 Jan 2003 23:09:14 +0100

    Użytkownik Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk <g...@t...net> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:n...@4...com..
    .
    > Dzień dobry :). Chciałbym się dowiedzieć czy możliwa jest taka sytuacja:
    > Dostałem od rodziców (w lutym minie rok) mieszkanie w podarunku (od
    > obojga), niestety sytuacja między nimi zmieniła się i aktualnie są w
    > separacji. Ojciec chce odebrać mi mieszkanie, które notarialnie wcześniej
    > wraz z mamą dał mi bez żadnych obostrzeń. Czy prawo daje mu jakieś szanse
    > na odebranie mi tego mieszkania i czy to że mama się na to nigdy nie
    > zgodzi ma jakiś wpływ???

    art.898 k.c w wyjątkowych sytuacjach można / przeważnie odbywa się to
    sądownie/ lecz zwykłe sprzeczki nie są podst. do odebrania , koszt sprawy
    dot. darowizny drogo kosztuje,wysokość opłat jest uzależniona od wartości
    darowizny natomiast odwołac można darowizne w ciągu roku tj. od chwili
    dowiedzenia sie o rażącej niewdzięczności obdarowanego...
    myśle,że w tej sprawie róznie może sie potoczyć / mam tu na myśli
    separacje,która może mieć znaczenie w tej całej sprawie/.

    Sandra