    From: "GHospod" <g...@p...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Zartrzymane prawo jazdy
    Date: Mon, 9 Jun 2003 11:39:05 +0200
    <r...@4...com>

    według mnie wystarczającą podstawę do skontrolowania kierowcy stwarza art
    129 ustay prawa o ruchu drogowym i nie musi być żadnego przestępstwa po
    prostu policja ma takie uprawnienia i nie ma przy tym najmniejszego
    znaczenia czy byla to droga publiczna czy tez nie mowa w tym art jest o
    drogach bez żadnego rozdziału po między publiczne i niepubliczne dla
    rozjawiania wątpliwości mogę go podać

    Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach,
    kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.
    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest
    uprawniony do:
    1) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń co do
    sposobu korzystania z drogi lub używania pojazdu;
    2) sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i
    jego używaniem, świadectwa kwalifikacji, a także dokumentu stwierdzającego
    zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
    posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia;
    3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w
    stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować
    pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub
    środka działającego podobnie do alkoholu;

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:r...@4...com..
    .