eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamknięcie firmy - co z serwisem?Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
  • From: "Kuba" <p...@p...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <3f0da53e$1@news.home.net.pl> <m...@z...router>
    Subject: Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
    Date: Fri, 18 Jul 2003 18:01:49 +0200
    Lines: 48
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    NNTP-Posting-Host: 213.77.225.224
    Message-ID: <3...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1058544123 213.77.225.224 (18 Jul 2003 18:02:03 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: p...@p...home.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!ne
    ws.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:155861
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Zamierzam zamknąć firmę (serwis + sklep komputerowy).
    > > Nie chcę generować jakiś nieprzyjemnych sytuacji.
    >
    > Tym bardziej że zamknięcie firmy nie zwalnia cię z odpowiedzialności...

    >
    > > Czy jest gdzieś dostępny jakiś artykuł lub cokolwiek mówiące o tym,
    > > jak zgodnie z prawem rozwiązać taką sytuację?
    > > Ewentualnie wszystkie sugestie też mile widziane. :)
    >
    > Dogadaj się z konkurencją, zapłać im (teraz lub/i w trakcie) i niech
    > przejmą zobowiązania, lub sam wypełniaj te zobowiązanie tj pośrednicz w
    > kontakcie klient-gwarant (chyba że sam jestes gwarantem).
    Konkurencja chce pieniądze z góry.
    I to takie, których ja nie zarobiłem w tej firmie od 7-u lat istnienia
    firmy...
    Więc to raczej odpada.
    Wszystkie podzespoły są kupowane leganie z hurtowni.
    Ale pośredniczenie w tym (około 30PLN za każdą wysyłkę
    bo w moim mieście nie ma żadnej hurtowni)
    przy braku stałego zarobku (firma zamknięta)... Nie bardzo mnie na to stać.
    Ponadto - klijent ma Prawa Konsumenta - 14 dni na moją reakcję,
    ja Prawo Cywilne czyli praktycznie nieograniczony czas reakcji hurtowni.
    Na kupowanie nowego, zastępczego sprzętu żeby zniwelować różnicę czasu
    wywiązania się z umowy gwarancyjnej,
    tak jak robiłem wcześniej, nie mam po prostu pieniędzy.
    To są jednak problemy już mi znane. Rozumiem, że tu się nic nie zmieniło.
    Ale:
    -Czy mam obowiązek powiadamiać klijentów o zamknięciu firmy?
    -Czy mam obowiązek powiadamiać ich gdzie mieszkam,
    żeby mogli wykorzystać swoją gwarancję?
    (aktualnie mieszkam poza miastem i najbliższy rok - a może
    i dłużej - tak będzie, ale jestem całyczas w moim mieście)
    -Co z kosztami serwisu, których nie mogę wykorzystać
    jako koszty uzyskania dochodu, bo nie mam już firmy?
    -W dodatku, wchodzi do mnie - na razie wirtualnie - klijent i stwierdza,
    że chce wymianę towaru na zupełnie inny.
    (ma prawo jeżeli w jego mniemaniu jest to nie to co chciał)
    To co mam zrobić?
    Kupić mu w hurtowni nowego sprzętu nie mogę,
    bo nie mogę już kupować bezpośrednio w hurtowniach
    - nie jestem już sklepem, tylko prywatną osobą.
    To co mam kupić nowy sprzęt u konkurencji?
    Koszmar...

    Kuba


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1