-
From: "Kuba" <p...@p...home.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <3f0da53e$1@news.home.net.pl> <m...@z...router>
Subject: Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
Date: Fri, 18 Jul 2003 18:01:49 +0200
Lines: 48
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
NNTP-Posting-Host: 213.77.225.224
Message-ID: <3...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1058544123 213.77.225.224 (18 Jul 2003 18:02:03 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: p...@p...home.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.ipartners.pl!ne
ws.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:155861
[ ukryj nagłówki ]> > Zamierzam zamknąć firmę (serwis + sklep komputerowy).
> > Nie chcę generować jakiś nieprzyjemnych sytuacji.
>
> Tym bardziej że zamknięcie firmy nie zwalnia cię z odpowiedzialności...
>
> > Czy jest gdzieś dostępny jakiś artykuł lub cokolwiek mówiące o tym,
> > jak zgodnie z prawem rozwiązać taką sytuację?
> > Ewentualnie wszystkie sugestie też mile widziane. :)
>
> Dogadaj się z konkurencją, zapłać im (teraz lub/i w trakcie) i niech
> przejmą zobowiązania, lub sam wypełniaj te zobowiązanie tj pośrednicz w
> kontakcie klient-gwarant (chyba że sam jestes gwarantem).
Konkurencja chce pieniądze z góry.
I to takie, których ja nie zarobiłem w tej firmie od 7-u lat istnienia
firmy...
Więc to raczej odpada.
Wszystkie podzespoły są kupowane leganie z hurtowni.
Ale pośredniczenie w tym (około 30PLN za każdą wysyłkę
bo w moim mieście nie ma żadnej hurtowni)
przy braku stałego zarobku (firma zamknięta)... Nie bardzo mnie na to stać.
Ponadto - klijent ma Prawa Konsumenta - 14 dni na moją reakcję,
ja Prawo Cywilne czyli praktycznie nieograniczony czas reakcji hurtowni.
Na kupowanie nowego, zastępczego sprzętu żeby zniwelować różnicę czasu
wywiązania się z umowy gwarancyjnej,
tak jak robiłem wcześniej, nie mam po prostu pieniędzy.
To są jednak problemy już mi znane. Rozumiem, że tu się nic nie zmieniło.
Ale:
-Czy mam obowiązek powiadamiać klijentów o zamknięciu firmy?
-Czy mam obowiązek powiadamiać ich gdzie mieszkam,
żeby mogli wykorzystać swoją gwarancję?
(aktualnie mieszkam poza miastem i najbliższy rok - a może
i dłużej - tak będzie, ale jestem całyczas w moim mieście)
-Co z kosztami serwisu, których nie mogę wykorzystać
jako koszty uzyskania dochodu, bo nie mam już firmy?
-W dodatku, wchodzi do mnie - na razie wirtualnie - klijent i stwierdza,
że chce wymianę towaru na zupełnie inny.
(ma prawo jeżeli w jego mniemaniu jest to nie to co chciał)
To co mam zrobić?
Kupić mu w hurtowni nowego sprzętu nie mogę,
bo nie mogę już kupować bezpośrednio w hurtowniach
- nie jestem już sklepem, tylko prywatną osobą.
To co mam kupić nowy sprzęt u konkurencji?
Koszmar...
Kuba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antifa
- Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- Spalinki:)
- Kula w łeb
- Pawel S
- zmarła Izyda Goldman
- Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- Lista afer
- Lista afer
- Lista afer PIS
- Wow...
- Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- Bursztyn się znalazł
- Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
Najnowsze wątki
- 2025-02-24 Antifa
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman
- 2025-02-20 Sędzia Bartosz Starosta z Justytucji nie potrafi uszanować zmarłych
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.