eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamknięcie firmy - co z serwisem? › Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
  • Data: 2003-07-18 16:01:49
    Temat: Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > Zamierzam zamknąć firmę (serwis + sklep komputerowy).
    > > Nie chcę generować jakiś nieprzyjemnych sytuacji.
    >
    > Tym bardziej że zamknięcie firmy nie zwalnia cię z odpowiedzialności...

    >
    > > Czy jest gdzieś dostępny jakiś artykuł lub cokolwiek mówiące o tym,
    > > jak zgodnie z prawem rozwiązać taką sytuację?
    > > Ewentualnie wszystkie sugestie też mile widziane. :)
    >
    > Dogadaj się z konkurencją, zapłać im (teraz lub/i w trakcie) i niech
    > przejmą zobowiązania, lub sam wypełniaj te zobowiązanie tj pośrednicz w
    > kontakcie klient-gwarant (chyba że sam jestes gwarantem).
    Konkurencja chce pieniądze z góry.
    I to takie, których ja nie zarobiłem w tej firmie od 7-u lat istnienia
    firmy...
    Więc to raczej odpada.
    Wszystkie podzespoły są kupowane leganie z hurtowni.
    Ale pośredniczenie w tym (około 30PLN za każdą wysyłkę
    bo w moim mieście nie ma żadnej hurtowni)
    przy braku stałego zarobku (firma zamknięta)... Nie bardzo mnie na to stać.
    Ponadto - klijent ma Prawa Konsumenta - 14 dni na moją reakcję,
    ja Prawo Cywilne czyli praktycznie nieograniczony czas reakcji hurtowni.
    Na kupowanie nowego, zastępczego sprzętu żeby zniwelować różnicę czasu
    wywiązania się z umowy gwarancyjnej,
    tak jak robiłem wcześniej, nie mam po prostu pieniędzy.
    To są jednak problemy już mi znane. Rozumiem, że tu się nic nie zmieniło.
    Ale:
    -Czy mam obowiązek powiadamiać klijentów o zamknięciu firmy?
    -Czy mam obowiązek powiadamiać ich gdzie mieszkam,
    żeby mogli wykorzystać swoją gwarancję?
    (aktualnie mieszkam poza miastem i najbliższy rok - a może
    i dłużej - tak będzie, ale jestem całyczas w moim mieście)
    -Co z kosztami serwisu, których nie mogę wykorzystać
    jako koszty uzyskania dochodu, bo nie mam już firmy?
    -W dodatku, wchodzi do mnie - na razie wirtualnie - klijent i stwierdza,
    że chce wymianę towaru na zupełnie inny.
    (ma prawo jeżeli w jego mniemaniu jest to nie to co chciał)
    To co mam zrobić?
    Kupić mu w hurtowni nowego sprzętu nie mogę,
    bo nie mogę już kupować bezpośrednio w hurtowniach
    - nie jestem już sklepem, tylko prywatną osobą.
    To co mam kupić nowy sprzęt u konkurencji?
    Koszmar...

    Kuba


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1