    From: "Adam" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Odp: Mondraliński ZUS
    Date: Fri, 14 Mar 2003 21:13:36 +0100

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > A z tego kk to kogo chcesz ścigać? ZUS? Panienkę?
    >
    > KG

    Nie myslalem o sciganiu Panienek,ale w koncu to te Panienki przyjmujac
    deklaracje oplaty za ubezpieczenie i podpisujac to przyjecie podpisuja jakby
    umowe o swiadczeniu uslugi.Uslugi ktora w stosunku do danego platnika nie
    istnieje,to tak samo jakby sprzedawac Palac Kultury czy jakies mosty w
    Warszawie.Nie wiem kto konkretnie ponosi za to wine,powszechnie wiadomo ze w
    ZUS panuje ogromny balagan i sami nie wiedza co maja i co robia, ale
    dlaczego za ten ich balagan ma placic przecietny platnik ZUS ? I wielka
    przesada jest cala wina obarczac sejm [chociaz wcale nie staram sie bronic
    sejmu] bo napewno sejm poprzez ustawe nie nakazal przymowania deklaracji i
    skladek na usluge w stosunku do ktorej zostala zerwana umowa.
    Sam kilka miesiecy temu spoznilem sie 2 dni ze zlozeniem deklaracji i moja
    Panienka w ZUS od razu zapytala mnie czy dokonalem przed 10-tym oplaty,bo
    jesli nie to trace mozliwosc otrzymywania chorobowego i niepotrzebnie place
    skladke na to ubezpieczenie.Oplaty mialem dokonane przed 10 czyli w
    terminie, ale wyglada na to ze jedna informuje a druga nie.Sam na szczescie
    nie mam tego typu problemu wiec nie wiem kto tutaj ponosi wine,ale przeciez
    tez nie mozna wykluczyc niedopelnienia obowiazkow przez tych podstawowych
    pracownikow.
    Pozdrawiam
    Adam