  • Data: 2011-07-16 21:00:05
    Temat: Odnośnie parkowania w strefie. Mandat-y?
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    sprawa ma się całkiem ciekawie. Otóż, parę dobrych miesięcy temu
    zaparkowałem w strefie płatnego parkowania. Nie zapłaciłem w
    parkometrze, bo nie wiedziałem że znajduję się w strefie. Jedyny znak,
    który o tym informował był po prawej stronie jezdni jednokierunkowej o
    dwóch pasach ruchu. I jak jechałem tą uliczką, nie zauważyłem tegoż
    znaku, bo prawym pasem obok mnie jechał autobus. Skręciłem w lewo,
    zaparkowałem na końcu (przed skrzyżowaniem) i się oddaliłem od pojazdu.
    Z przepisów wiem, że nie ma potrzeby oznakowania liniami miejsc
    parkingowych płatnych (strefa). Ale jak się ma zastosowanie przepisu,
    który mówi że nie wolno parkować pojazdu przed przejściem dla pieszych w
    odległości mniejszej niż 10 metrów? Jak domniemam 10 metrów liczymy _od_
    zderzaka _do_ linii przejścia dla pieszych? Zieleń zrobiła zdjęcie, na
    którym widać jak stało auto. Na pewno nie było 10 metrów do przejścia.
    Czy mogą zatem wlepić mandat za brak uiszczenia opłaty?
    Oczywiście napisałem odwołanie.
    Dostałem odpowiedź, że ich nie interesuje że nie widziałem znaku po
    prawej stronie, jadąc lewą stroną.
    Nie odwołałem się do tego odwołania.
    Minęło kilka miesięcy i właściciel pojazdu otrzymał wezwanie do zapłaty.
    Pytam jakim prawem? Skoro ja (jako kierujący) przyznałem się (pisząc
    odwołanie), że nie widziałem znaku parkowania i że zaparkowałem nie
    wiedząc że znajduję się w strefie?
    Czy w tym przypadku muszę ja zapłacić za mandat, czy właściciel? Czy
    oboje? Bo z tego by wynikało, że oboje?!

    Co byście zrobili na moim i właściciela miejscu?

    Dzięki za uszczypliwe komentarze, oczekuję retoryki.

    Pozdrawiam
    Filip