  • 21. Data: 2009-07-01 18:30:27
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Easy" <e...@m...nospam.org> napisał

    > oczywiscie ze nie, szukam jak najtaniej i szukam dobrej ( zazwyczaj
    > jakosci) ale nie obrazam sie jesli ktos broni swoich interesów.

    Można bronić swoich interesów, ale zgodnie z prawem. Emka pytała, czy
    sprzedawca ma prawo zachować nazwę producenta dla siebie, a Ty ją od razu
    wyzwałeś od polskich cwaniaczków. Bez sensu.

    > nie, byłoby mi łatwiej zrozumiec tok myslenia.

    A czy klient ma obowiązek wyjaśniać swój tok myślenia?
    Zadaje proste pytanie - Kto jest producentem tego towaru? - i koniec.

    > no własnie na tym polega trudnosc. Jesli chce miec cos taniej to sobie
    > musze poszukac sama a nie dostac na tacy od sprzedawcy, który zyje ze
    > sprzedazy.

    Człowieku zastanów się o czym Ty w ogóle piszesz. Ktoś znajduje w sklepie
    towar (tutaj jak mniemam jakieś kafelki) i chce znać producenta, żeby
    wiedzieć, czy kupuje pożądny towar czy chińskie gówno. Gdzie ma tego towaru
    szukać i w jakich katalogach, jeśli dajmy na to kafelek jest płaski, biały
    i kwadratowy, a takich kafli są tysiące na świecie?

    > P.S. czesto szukam tanszego producenta/importera/dostawcy, ale jeszcze mi
    > sie nie zdarzyło na forum publicznym miec pretensje do kogos ze broni
    > swoich interesów czy tez ze ma duza marze.

    A jednak upały mocno Ci dokuczają :-/
    Kto i gdzie ma pretensje do sprzedawcy?

    > Poza tym akurat w przypadku płytek wystarczy wziac do reki i spojrzec na
    > druga strone.

    Jasne, zwłaszcza, jak są przyklejone do ściany :>

  • 22. Data: 2009-07-01 19:54:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Emka wrote:

    > Na pytanie "Kto
    > jest producentem danych płytek" sprzedawcy odmawiają odpowiedzi
    > twierdząc, że nie powinno mieć to dla mnie żadnego znaczenia (akurat ma,
    > bo znając producenta mogę sobie spróbować kupić bezpośrednio u niego i
    > to znacznie taniej :)

    No i dlatego Ci nie podają. Nikt nie lubi cwaniaków.

    > Nie spotkałam się wcześniej z taką sytuacją i nie wydaje mi się
    > właściwa.

    A wydaje Ci się właściwe jeśli najpierw zawracasz głowę sprzedawcom,
    zużywasz ich czas, a potem kupujesz ten sam towar bezpośrednio od
    producenta, "bo taniej"?

    --
    cokolwiek

  • 23. Data: 2009-07-01 19:55:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    to pisze:

    > No i dlatego Ci nie podają. Nikt nie lubi cwaniaków.

    Przecież to nie ma nic wspólnego z cwaniactwem - to normalne zachowanie.

    Inna sprawa - są takie sytuację gdzie nie boję się podawać nazwy
    producenta. Wiem, że i tak do niego klient nie dotrze a jak dotrze - nic
    nie załatwi bo np. minimalna ilość logistyczna to 32 palety lub wagon. :)

    --
    spp

  • 24. Data: 2009-07-01 19:55:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Emka wrote:

    > Nie, bo tu faktycznie nie miałoby to żadnego uzasadnienia (ustalanie
    > marży nie podchodzi pod żadne ograniczenia). Natomiast znajomość
    > producenta konkretnego wyrobu jest klientowi potrzebna choćby do
    > podjęcia decyzji, czy chce ten wyrób kupić. Kupiłbyś samochód
    > wyglądający jak Volvo, ale bez znaczka firmowego? ;-) Albo sprzęt AGD
    > "noname"?

    A ktoś Ci każe tam kupować?

    --
    cokolwiek

  • 25. Data: 2009-07-01 19:59:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    spp wrote:

    > Żadne cwaniactwo, zdrowe i naturalne zachowania. :)

    Zdrowym i naturalnym nazywasz oglądanie towaru w sklepie i zamawianie u
    producenta? Gdyby wszyscy się tak "zdrowo i naturalnie" zachowywali, to
    te sklepy przestałyby istnieć.

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2009-07-01 20:02:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Można bronić swoich interesów, ale zgodnie z prawem. Emka pytała, czy
    > sprzedawca ma prawo zachować nazwę producenta dla siebie, a Ty ją od
    > razu wyzwałeś od polskich cwaniaczków. Bez sensu.

    Pytała i jasno określiła cel -- nie chce znać żeby np. zorientować się w
    jakości produktu zanim zdecyduje się na zakup w tym sklepie, lecz tylko
    po to, by zamówić towar bezpośrednio u producenta, taniej. To jest
    właśnie przykład cwaniactwa. Skoro chce taniej, to niech sobie jedzie do
    fabryki i tam ogląda.

    --
    cokolwiek

  • 27. Data: 2009-07-01 20:03:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał

    > Facet przekreślił napis "Włochy" i dopisał obok "Hiszpania". Gres był,
    > jest i będzie chiński.
    > Daje do myślenia?

    Rozumiem, że zawiadomienie o wykroczeniu z art. 25 Ustawy o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji złożyłeś :-) Inspoekcja handlowa to ściga.

  • 28. Data: 2009-07-01 20:03:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    to pisze:

    > Zdrowym i naturalnym nazywasz oglądanie towaru w sklepie i zamawianie u
    > producenta? Gdyby wszyscy się tak "zdrowo i naturalnie" zachowywali, to
    > te sklepy przestałyby istnieć.

    Oczywiście że jest to zdrowe i naturalne zachowanie klienta - to jego
    prawo kupić jak najtaniej. Moim zadaniem jest go utrzymać przy sobie, są
    granice których nie przekroczę. :)

    Ale jeżeli producent jest zdrowy to naprawdę nie mam obaw w podawaniu
    jego nazwy.
    Ponieważ każdemu producentowi zależy na dużej sprzedaży to:
    a. nie bawi się w detal;
    b. u niego towar jest najdroższy - klientów zapewnia sobie rabatami.

    Jeżeli zaś producent dopuszcza u siebie inne praktyki to nie podaję jego
    nazwy i ... szukam innego dostawcy. Niech sobie zarabia na towarze który
    klienci kupią do bagażnika, ja ciężarówkami będę kupował gdzie indziej :)

    --
    spp

  • 29. Data: 2009-07-01 20:08:33
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Inna sprawa - są takie sytuację gdzie nie boję się podawać nazwy
    > producenta. Wiem, że i tak do niego klient nie dotrze a jak dotrze - nic
    > nie załatwi bo np. minimalna ilość logistyczna to 32 palety lub wagon. :)

    Dokładnie.
    Poza tym w przeważającej ilości przypadków producent i tak odsyła do swoich
    dystrybutorów czy przedstawicieli.

  • 30. Data: 2009-07-01 20:13:19
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Zdrowym i naturalnym nazywasz oglądanie towaru w sklepie i zamawianie u
    > producenta?

    Tyś się z choinki urwał??
    A co w tym jest nienormalnego?
    Masa ludzi ogląda towar w sklepie, a kupuje np. w sieci albo u producenta.
    A może będziesz postulował, żeby ludzie kupowali tylko w sklepach na swojej
    ulicy, bo jak kupią gdzie indziej i taniej, to też uznasz ich zachowanie za
    nienormalne ;-))

    > Gdyby wszyscy się tak "zdrowo i naturalnie" zachowywali, to
    > te sklepy przestałyby istnieć.

    Nie no po prostu MEGAROTLF miesiąca!
    A to jest jakiś obowiązek istnienia/prowadzenia sklepów?
    Gdzieś Ty się uchował z takimi teoriami?