  • 21. Data: 2011-03-17 02:38:22
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 9:13 PM, Arek wrote:

    > Polskie też już były.

    też nie na temat?

  • 22. Data: 2011-03-17 07:38:46
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr <m...@k...com> napisał(a):

> [...]
    > 1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    > (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz *programy*
    > *komputerowe*);
    >
    > Art. 41.
    > 1. JeĹźeli ustawa nie stanowi inaczej:
    > 1) *autorskie prawa majątkowe mogą przejść na inne osoby w drodze*
    > dziedziczenia lub na podstawie *umowy*;
    > (...)
    > 2. *Umowa* o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    > korzystanie z utworu, zwana dalej „licencją”, *obejmuje pola*
    > *eksploatacji wyraĹşnie w niej wymienione*.

    No ale ten właściciel praw to jakiś dziwak.

    Możesz kupić program ale dane masz wprowadzać od nowa ręcznie?

    Powiedz mu, że program jest jego ale wprowadzone tam przez
    klienta dane to już nie jego własność. Jest wręcz zobowiązany
    przekazać je np w formie pliku .csv i po przekazaniu
    usunąć je z własnych nośników pamięci. Oczywiście dobry program
    powinien mieć taką funkcję już wbudowaną ale jeśli nie ma
    to za tę czynność należy się jakaś odpłatność.

    Ja osobiście sprzedaję egzemplarz programu i nie ograniczam
    ilości jego kopii ale zastrzegam, że bez mojej zgody nie wolno
    tym programem handlować ani odstępować innym użytkownikom,
    czyli klient ma prawo tylko do jego użytkowania.
    Po co komplikować umowę jakimiś dziwolągami typu licencja
    na korzystanie z praw.

    Andrzej.

  • 23. Data: 2011-03-17 07:42:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2011 08:38), NKAB - wrote:
> [...]
    > czyli klient ma prawo tylko do jego użytkowania.
    > Po co komplikować umowę jakimiś dziwolągami typu licencja

    A czymże jest twoje zastrzżenie że nie wolno handlować jak nie licencją?

    p. m.

  • 24. Data: 2011-03-17 07:59:14
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > A czymże jest twoje zastrzżenie że nie wolno handlować jak nie licencją?

    Tym, że nie wolno handlować moim programem a nie licencją.
    Proste, prawda?

    Andrzej.

  • 25. Data: 2011-03-17 09:40:18
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Aha, szkoda więc że producenci samochodów na taki pomysł nie wpadli.
    I bułek.
    Za przekazanie komuś nadgryzionej bułki: czapa.
    W którymś prawie stanowym na pewno to mają :-/

    -----

  • 26. Data: 2011-03-17 09:40:28
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 27. Data: 2011-03-17 10:54:20
    Od: Piotr <m...@k...com>

    W dniu 17.03.2011 08:42, mvoicem pisze:
    > czyli klient ma prawo tylko do jego użytkowania.

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    Art. 41.
    2. (...) umowa o korzystanie z utworu, zwana dalej ,,licencją" (...)

  • 28. Data: 2011-03-17 10:59:48
    Od: Piotr <m...@k...com>

    W dniu 17.03.2011 08:38, NKAB - pisze:
> [...]
    > powinien mieć taką funkcję już wbudowaną ale jeśli nie ma
    > to za tę czynność należy się jakaś odpłatność.

    Od razu dziwak, pewnie chce naciągnąć klienta i zaoferować płatną pomoc
    techniczną.

  • 29. Data: 2011-03-17 12:32:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2011 11:54), Piotr wrote:

    > Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    > Art. 41.
    > 2. (...) umowa o korzystanie z utworu, zwana dalej ,,licencją" (...)

    Czyli NKAB udziela licencji, twierdząc że nie bawi się w licencje.

    p. m.

  • 30. Data: 2011-03-17 16:55:47
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 17 Mar, 00:20, Piotr <m...@k...com> wrote:

    > 2. *Umowa* o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    > korzystanie z utworu, zwana dalej "licencją", *obejmuje pola*
    > *eksploatacji wyraźnie w niej wymienione*.

    Ale mowimy o zakupieniu egzemplarza (np. z polki sklepowej). Wtedy
    zadnej umowy o korzystanie nie podpisujesz.