  • 1. Data: 2007-01-03 00:21:38
    Temat: Oddalony wniosek o założenie KW - co dalej? [długie]
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    Witajcie. Mam nastepujący problem:

    Mój wniosek o założenie księgi wieczystej został odrzucony ze
    względu na rozbieżność pomiędzy opisem lokalu w akcie notarialnym a
    zaświadczeniu ze spółdzielni. Spółdzielnia zepsuła, ja nie zwróciłem
    uwagi, cóż - 260 zł opłat stracone, opłakane, zapomniane :-) Poradzono
    mi, aby wycofać nierozpatrzony jeszcze wniosek o wpis hipotek - z powodu
    braku KW zostałby oczywiście odrzucony i kolejne 2x200 zł na straty. Tak
    zrobiłem. Kolejny etap to złożyć nowe wnioski o założenie KW (do
    zapłacenia 260 zł) oraz wpis hipotek (z prośbą o zaliczenie opłat
    wniesionych z wycofanym). W międzyczasie spółdzielnia, poinformowana
    przez sąd o odrzuceniu wniosku, dosłała mi korektę zaświadczenia.
    Wybieram się do sądu, chciałbym jednak się do tej wizyty przygotować,
    aby jak najszybciej sprawę załatwić.

    1. Czy da się "odkręcić" wycofanie wniosku o wpis hipotek? Gdybym
    wiedział, że tak szybko uzyskam nowe zaświadczenie ze spółdzielni, nie
    składałbym pisma o wycofanie. Obawiam się teraz, że to niepotrzebnie
    wydłuży procedurę.
    2. Czy będę musiał ubiegać się o nowe dokumenty z banku (oświadczenie o
    ustanowieniu hipotek + oświadczenie banku o przyznaniu kredytu)?
    Wygooglalem, ze w przypadku wycofania wniosku zalaczniki sa zwracane.
    Skoro jeszcze ich nie dostalem - czy ma sens powołać się na dokumenty
    załączone do wycofywanego wniosku?
    3. Prośba o zaliczenie już wniesionych opłat na poczet nowego wniosku o
    wpis hipotek. Czy takie pismo winno być złożone oddzielnie, czy jako
    załącznik do wniosku?

    Na zakończenie jeszcze moje spostrzeżenie - w jaki sposób, nie będąc
    prawnikiem i nie mając doświadczenia w poczynaniach z sądami, ustrzec
    się przed oddaleniem wniosku? Wiem, że gdyby w moim wniosku jedynie
    zabrakło któregoś z dokumentów, zostałbym jedynie wezwany do
    uzupełnienia. Czy nie przydałaby się procedura pozwalająca złożyć
    wyjaśnienia lub dodatkowe dokumenty w podobnej do mojej sytuacji?

    --
    NotBear