eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdciecie licznika przez gazownie › Odciecie licznika przez gazownie
  • From: Mark <t...@a...w.pl>
    Subject: Odciecie licznika przez gazownie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    Sender: Mark <>
    Date: Mon, 13 Jul 2009 12:35:46 +0200
    Message-ID: <yjlequo6cj8v$.dlg@smok.wot>
    NNTP-Posting-Host: 77.253.234.189
    X-Trace: news.home.net.pl 1247481346 77.253.234.189 (13 Jul 2009 12:35:46 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 34
    X-Authenticated-User: marek74.list
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:598857
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie taka sytuacja:
    Krakow, moja znajoma posiada tam mieszkanie, i placi regularnie rachunki.
    Niedawno zaklad gazowniczy zmienil numer konta, o czym jak twierdza
    informowali, jednakze znajoma twierdzi ze takiej infrmacji nie zauwazyla
    (wierze na slowo - nawet jesli byla drobnym drukiem, sam tez bym nie
    przyuwazyl zazwyczaj takie informacje podaje sie w sposob rzucaacy sie w
    oczy) - placila dalej rachunki - tu wazna iformacja - na blankietach
    dostarczonych przez gazownie. Zazwyczaj dostaje sie taki rachunek na 2-3
    miesiace wprzod.
    Po czym pewnego dnia przychodza panowie z gazowni i demontuja licznik na
    korytarzu za zaleglosci. Zadne udowadnianie ze sa rachunki, itp nic nie daje
    - oni maja prikaz i musza swoje, ok. Poszla do BOKu natychmiast, gdzie ja
    poinformowano ze jest zaleglosc bo. zmienily sie numery konta. A przeciez
    pieniadze byly zaplacone - wystarczyla minuta w BOK aby "automagicznie" dalo
    sie przeksiegowac ze starego na nowe konto i zaleglosc zniknela. Ale
    oczywiscie pojawil sie problem z licznikiem - "laskawie" zrezygnowali z
    oplaty za ponowne podlaczenie (150 zl), z tym ze trzeba na to bylo poczekac
    jeden dzien. I na nic sie zdaly prosby, ze dwojka malych dzieci, ze jak tu
    bez cieplej wody itp. Nie da sie i juz.
    No co najwyzej odlicza jeden dzien z rachunku.. cale 2,70 zl.

    Moje pytanie brzmi - czy mieli prawo tak postapic? Znajoma zarzeka sie ze
    nie dostala zadnego listu z informacja ze bedzie odciety licznik - takie cos
    powinno byc poleconym?
    Czy oni nie maja obowiazku trzymac numeru konta aktywnego przez jakis czas?
    I automatycznie przeksiegowywac? w koncu wplaty nastepowaly na *ich*
    blankietach.
    I czy nie mieli obowiazku natychmiast sami zainstalowac licznik i podlaczyc
    gaz, skoro odciecie bylo bezprawne - bo uzytkownik zaplacil?



    --
    Mark

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1