    From: "Piotrek" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ochrona patentowa
    Date: 5 Oct 2005 18:36:54 +0200

    Witam,

    mam pewien produkt, wlasciwie rozwiazanie - zalozmy, ze rozwiazaniem jest
    proteza dla czlowieka i zalozmy, ze wynalazku tego nie ma jeszcze w ogole ;-)

    Mam pytanie w zwiazku z tym:
    1) czy mozna opatentowac sama wizje protezy, jako czlowieka poruszajacego sie na
    sztucznej nodze, czy...
    2) sama proteze - jej konstrukcje, etc.

    Jesli 1) to byloby milo, jednak jesli 2) to czy ktokolwiek wezmie moja proteze
    do reki, wymieni jakis element, badz cos doda, zrobi to idealnie na wzor... czy
    jest to naruszeniem patentu?

    Jak sie przed tym bronic? Przed podrobkami... ktore wizualnie wygladaja zupelnie
    inaczej, ale sama wizja 'czlowieka z proteza' pozostaje?

    Patrzylem na strony Urzedu Patentowego, ale nie umiem znalezc odpowiedzi na moje
    pytanie.

    Dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    Piotrek