  • Data: 2002-08-24 08:56:30
    Temat: Ochrona danych osobowych - pytanie
    Od: "Maciek P." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczow!
    Mam pytanko odnosnie ustawy o ochronie danych osobowych.
    W pismie do sadu w sprawie cywilnej podalem dane osobowe bez wiedzy tejze
    osoby (teraz ma odnosnie tego roszczenia o ktorych dalej) gdyz byla to osoba
    wazna dla sprawy - konkubina. Dane zawarte w pismie zawieraly imie,
    nazwisko, miejscowosc i ulice (bez numeru domu czy mieszkania).
    Osoba ta napisala do mnie pismo straszac mnie konsekwencjami naruszenia w/w
    ustawy (konkretnie art 23 i 24). Znalazlem tekst ujednolicony ustawy z dnia
    17 czerwca 2002 (Dz. U. 2002 Nr 101 poz. 926) i z tego co zrozumialem jej
    zadania zadoscuczynienia w postaci przeprosin w gazecie lokalnej sa
    bezpodstawne. Czy ktos z szanownych grupowiczow moglby mnie utwierdzic w tym
    przekonaniu lub przedstawic inne artykuly zmianiajace moj poglad na te
    sprawe.
    Dodam jeszcze ze nie udostepnialem tych danych w inny sposob niz w pismach
    do sadu oraz ze nie jestem prawnikiem (prosze wiec o zrozumiala dla
    nie-prawnika odpowiedz).
    Z gory wszystkim dziekuje
    Maciek