  • 141. Data: 2017-09-26 11:07:35
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy [Polska drugą Andorą! ;-) ]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Andora

    https://en.wikipedia.org/wiki/Andorra

    --
    A. Filip

  • 142. Data: 2017-09-26 11:30:35
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    > Czy jest zakaz posiadania noża, siekiery dla wariatów?

    Sprowadzasz sprawe do absurdu.
    Nóz czy nawet siekiera to narzedzia wielu osobom potrzebne tak samo jak
    samochód - wprowadzenie pozwolen itp jest po prostu niemożliwe.

    > Żeby mógł się bronić m.in. przed wariatem uzbrojonym w ostre narzędzie.

    I rozumiem, ze fakt iz zgodnie z prawdopodobienstwem czesciej zostanie
    postrzelony ktos niewinny niz rzeczywisty wariat nie ma tutaj zadnego
    znaczenia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 143. Data: 2017-09-26 11:30:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    > Tylko że umiejętność posługiwania się bronią/samochodami zależy od
    > powszechności tych narzędzi. Jeżeli broń będzie powszechna to i
    > umiejętność posługiwania się nią, również ochroną dostępu do niej dla
    > osób niepowołanych, też się poprawi.

    Jak?
    Moim zdaniem umiejetnosc posiadania wynika ze szkolenia pojedynczej osoby
    a nie z tego, ze wiekszosc sasiadów ma bron wiec i ja moge sobie
    postrzelac...
    Przeciez wiekszosc i tak kupi sobie ja "na wszelki wypadek" co skutkuje
    tym ze bron gdzies lezy i w razie ewentualnej potrzeby uzycia posiadacz
    nie ma potrzebnego doswiadczenia i wprawy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 144. Data: 2017-09-26 11:42:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 11:03:01 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Jeżeli broń będzie powszechna to i
    > umiejętność posługiwania się nią, również ochroną dostępu do niej dla
    > osób niepowołanych, też się poprawi.

    W USA broń jest powszechna od zawsze i nie jest z tym najlepiej. Według
    Washington Post, która to gazeta niezawodnie wzięła dane z czapy i zupełnie
    nie można jej wierzyć od 1.01 do 3.05. 2016 doszło do 23 nieszczęśliwych
    wypadków związanych z dziećmi i bronią.
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/usa-wzros
    t-liczby-wypadkow-z-udzialem-dzieci-broni,640607.htm

    Niewątpliwie lewackie CNN zapodaje: From 2012 to 2014, on average, 1,297
    children died annually from a gun-related injury in the US.
    http://edition.cnn.com/2017/06/19/health/child-gun-v
    iolence-study/index.html
    Co więcej, bezwstydnie podpiera się raportem jakichś łże-naukowców:
    http://pediatrics.aappublications.org/content/early/
    2017/06/15/peds.2016-3486#T1

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 145. Data: 2017-09-26 11:42:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 11:07:01 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Żeby mógł się bronić m.in. przed wariatem uzbrojonym w ostre narzędzie.

    Osobiście wolę wariata z nożem, a nie z kałachem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 146. Data: 2017-09-26 11:43:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

> [...]
    >osoby
    >a nie z tego, ze wiekszosc sasiadów ma bron wiec i ja moge sobie

    Czemu nie - jak wiecej sasiadow bedzie mialo bron, to sobie
    postrzelacie do celu przy grillu :-)
    Poza tym wtedy tato cie nauczy :-)

> [...]
    >tym ze bron gdzies lezy i w razie ewentualnej potrzeby uzycia
    >posiadacz
    >nie ma potrzebnego doswiadczenia i wprawy.

    Az tak wiele tego doswiadczenia i wprawy nie trzeba.

    J.

  • 147. Data: 2017-09-26 11:44:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jak
    >samochód - wprowadzenie pozwolen itp jest po prostu niemożliwe.

    W Anglii juz noza na ulicy nosic nie wolno - ciekaw jestem jak sobie
    radza z zakupami ...

    J.

  • 148. Data: 2017-09-26 11:45:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 11:43:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > Az tak wiele tego doswiadczenia i wprawy nie trzeba.

    Czy były na ten temat jakieś badania, mniej lub bardziej naukawe?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 149. Data: 2017-09-26 11:57:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Tu jest statystyka morderstw na głowę, a dokładniej na 100,000 głów:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_i
    ntentional_homicide_rate

    Z krajów "sytych" (prawie) najwyższą mają, co za zaskoczenie, USA (4.88),
    które bije tylko Litwa (5.98). Można to porównać choćby z Polską (0.74),
    Niemcami (0.85), UK (0.92) czy Francją (1.58).
    Nie jest napisane, jakie są główne narzędzia złoczyńców, ale można
    domniemywać, że w Stanach Zjednoczonych dominuje kłonica, bo jest wszak
    powszechnie dostępna.

  • 150. Data: 2017-09-26 12:02:59
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 11:42, Olin pisze:

> [...]
    > wypadków związanych z dziećmi i bronią.
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/usa-wzros
    t-liczby-wypadkow-z-udzialem-dzieci-broni,640607.htm

    Ile było nieszczęśliwych wypadków dzieci z wodą, dzieci z ostrymi
    narzędziami, dzieci z samochodami, dzieci z rowerami itd

    Pozdrawiam,
    Wojtek