  • 1. Data: 2006-01-08 16:55:17
    Temat: Obowiązek uczęszczania do szkoły
    Od: K <n...@l...spamu.pl>

    Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z obowiązkiem uczęszczania do skzoły
    do 18 roku życia. Jakie byłyby konsekwencje porzucenia szkoły przez
    szesnastolatka (uczeń liceum)? Grzywna? Doprowadzenie do szkoły przez
    policję? Jak wyglądałoby to, gdyby uczeń po prostu zabrał papiery ze
    szkoły i nie ,,przepisał'' się już do innej?

  • 2. Data: 2006-01-08 17:06:09
    Temat: Re: Obowiązek uczęszczania do szkoły
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    . Jakie byłyby konsekwencje porzucenia szkoły przez
    > szesnastolatka (uczeń liceum)?

    analfabetyzm

    P.

  • 3. Data: 2006-01-08 17:07:28
    Od: prze <l...@a...va>

    Przemek R... wrote:

    > . Jakie by?yby konsekwencje porzucenia szko?y przez

    > analfabetyzm
    >
    > P.

    to raczej grozi absolwentom Wydzialu Prawa UW.

  • 4. Data: 2006-01-08 17:15:48
    Od: K <n...@l...spamu.pl>

    Dnia 08-01-2006 o 18:06:09 Przemek R... napisał:

    > analfabetyzm

    Umówmy się, że to mi, na chwilę obecną, raczej nie grozi. ;)
    Ale czy mam przez to rozumieć, że nie ma żadnych konsekwencji prawnych? Bo
    właśnie po to, aby się tego dowiedzieć, napisałem tego posta. Więc
    oczekuję, że zamiast kolejnych prób zabłyśnięcia swoim poczuciem humoru,
    otrzymam jakąś konkretną odpowiedź. :)

  • 5. Data: 2006-01-08 17:42:09
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    K <n...@l...spamu.pl> napisał(a):

> [...]
    > policję? Jak wyglądałoby to, gdyby uczeń po prostu zabrał papiery ze
    > szkoły i nie "przepisał" się już do innej?

    Za realizowanie obowiązku nauki odpowiedzialni są rodzice małoletniego, więc
    po pierwsze Tobie szkoła papierów nie wyda.
    Jeżeli ze szkoły wypiszą Cię rodzice, muszą zapisać Cię do innej albo
    zagwarantować realizowanie obowiązku nauki w jakiejś formie pozaszkolnej,
    czy w formie przygotowania zawodowego u pracodawcy (art. 16 ust. 5a ustawy o
    systemie oświaty). Niespełnianie obowiązku nauki podlega egzekucji (art. 20
    ustawy o systemie oświaty) na mocy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w
    administracji, najczęściej stosowanym środkiem jest grzywna w celu
    przymuszenia.

    Gdybyś Ty sam systematycznie uchylał się od obowiązku nauki wbrew woli
    swoich rodziców, grozi Ci postępowanie o demoralizację przed sądem dla
    nieletnich (art. 4 par. 1 ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich). Sąd
    rodzinny może zastosować środki przewidziane w art. 6 tej ustawy.

    Roman

  • 6. Data: 2006-01-08 19:51:46
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    jesli chodza ci po glowie takie pomysly to jestes skonczonym idiota,
    albo masz na oku super interes, do ktorego potrzebny ci jest prawie caly
    twoj czas i tyle, mniejsza o konsekwencje, przypominam ze do woja biora
    chyba ze srednim, wiec nici z darmowego wyra i jedzenia, a starzy cie
    wyrzuca i skonczysz pod mostem, to by bylo na tyle...w skocie ;)

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 7. Data: 2006-01-09 06:41:20
    Od: K <n...@l...spamu.pl>

    Dnia 08-01-2006 o 18:42:09 Roman G. napisał:

    > Jeżeli ze szkoły wypiszą Cię rodzice, muszą zapisać Cię do innej albo
    > zagwarantować realizowanie obowiązku nauki w jakiejś formie pozaszkolnej,
    > czy w formie przygotowania zawodowego u pracodawcy

    Na czym takie przygotowanie zawodowe ma polegać? Kto jest do tego
    uprawniony? Czy są jakieś ich listy (Warszawa)?

    > [...]

    Właśnie o taką, rzeczową odpowiedź mi chodziło. Dziękuję. :)
    Prosiłbym tylko jeszcze, o ile to nie sprawi dużego problemu, o podanie
    linku do tekstów wspomnianych przez Pana ustaw, ponieważ nie mogłem
    znaleźć nic konkretnego, a ufam, że ktoś, kto ma z tym do czynienia na co
    dzień napewno wie lepiej, jak i gdzie takich tekstów szukać. :-)