  • 21. Data: 2004-10-01 07:54:26
    Temat: Re: Obca pensja na moje konto 8-| ???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cji6q1$2qfb$2@news2.ipartners.pl...

    W większości wypadków bank ogranicza się do przelania pieniędzy na podany
    numer konta. Ten numer niby zawiera zabezpieczenie przed przypadkowym
    przekłamaniem w postaci tzw. cyfry kontrolnej. No ale w tym wypadku jakoś to
    nie zadziałało. Dziwne o tyle, że w ciągu dwóch miesięcy wierzyciel
    faktyczny powinien już się zorientować, że nie ma wypłaty.

  • 22. Data: 2004-10-01 10:08:46
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Jedne banki są bardziej kompetentne, inne mniej.

    A z moich doswiadczen wynika, ze banki realizujac przelewy
    elektroniczne, nie wspomagaja sie danymi osobowymi.

    Taka informacje otrzymalem kolejno od Citibank i Raifeissen.
    Dla potwierdzenia tego, poprosilem znajomego o dokonanie
    przelewu elektronicznego na moj rachunek ale imie i nazwisko
    naszego znajomego. Pieniadze przyszly.

    A dlaczego zaczalem drazyc temat? Klient ktory wisial mi
    kesz za wykonanie pracy wyslal niechcacy cala sume dwukrotnie,
    za drugim razem podajac inne imie i nazwisko odbiorcy.
    Obie sumy dotarly. Za dwa dni telefon z Citi. Mila Pani zapytala
    siie grzecznie, czy ja sie zgadzam na wyksiegowanie tej jednej
    nadprogramowej kwoty. W przypadku gdybym sie nie zgodzil,
    bank mial wszczac jakies tam procedury wyjasniajace.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 23. Data: 2004-10-01 10:10:48
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-01 12:08, rezist.com wrote:

    > A z moich doswiadczen wynika, ze banki realizujac przelewy
    > elektroniczne, nie wspomagaja sie danymi osobowymi.

    W zasadzie wszystkie poza nielicznymi wyjątkami. A wprowadzenie NRB
    tylko nasili ten prces.
    KJ

  • 24. Data: 2004-10-01 12:39:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadprogramowej kwoty. W przypadku gdybym sie nie zgodzil,
    > bank mial wszczac jakies tam procedury wyjasniajace.

    Ja bym skorzystał z okazji. Nie pozwolił pobrać, a jemu zwrócił przelewem na
    konto sumę pomniejszoną o należne Ci odsetki za opóźnienie wypłaty.

  • 25. Data: 2004-10-04 15:21:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, VERTRET wrote:

    >+ Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    [...]
    >+ >(bądź bank wyksięgowywuje te pieniądze)
    >+
    >+ Jak to sobie wyobrażasz???

    No, groups.google chyba kilka awantur pod tym tytułem pamięta...
    "były jakieś nieznane pieniądze i zniknęły, czy bank miał prawo
    zabrać coś z MOJEGO konta bez mojej dyspozycji" :>
    Normalnie, czyli "prawem kaduka" ;) egzekwując to co jego.

    pozdrowienia, Gotfryd