  • 11. Data: 2004-09-30 18:39:48
    Temat: Re: Obca pensja na moje konto 8-| ???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof M. wrote:

    > Pytam, bo kiedyś słyszałem, ze jak ktoś omyłkowo przeleje pieniądze to d..a.

    Przestań chodzić po porady prawne do magla oraz pod budki z piwem.

  • 12. Data: 2004-09-30 18:44:38
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    jeśli to PKO to sie nie martw i wycyckaj wysztko co ci dali
    jesli nie jestes jakieś purytanski i wogóle nie bardzo sie martwisz i
    reputacje w tym banku to odpisz ze jest to darownizna prezesa/szefa tej
    firmy za noc spedzona przez twoja zone z jego towarzystwie - jesli to inny
    bank niz PKO postepuj zgodnie z sumieniem -

  • 13. Data: 2004-09-30 19:50:00
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    Przelewów w imieniu tej firmy dokonuje bank i jest on zobowiązany do
    przekazywania środków do wskazanego w poleceniu przelewu odbiorcy. W
    sytuacji gdy zleceniodawca podał numer rachunku, którego właścicielem jest
    inny odbiorca niż wskazany w poleceniu przelewu, bank zleceiodawcy nie
    powinien wysłać środków.
    Prawo bankowe stanowi, iż w takim przypadku bank zleceniodawcy i instytucje
    pośredniczące w wykonaniu zlecenia powinny podjąć niezwłocznie starania w
    celu odzyskania kwoty objętej zleceniem. Gdy kwota objęta zleceniem zostanie
    odzyskana przez bank zleceniodawcy, jest on obowiązany do przekazania jej na
    rachunek zleceniodawcy lub postawienia do dyspozycji zleceniodawcy. W takim
    przypadku bank zleceniodawcy i instytucje pośredniczące w wykonaniu zlecenia
    nie są obowiązane do zwrotu zleceniodawcy opłat i naliczonych odsetek oraz
    mogą potrącić własne koszty poniesione przy odzyskiwaniu kwoty objętej
    zleceniem.

    Bank zleceniodawy będzie żądał zwrotu błędnie przekazanej kwoty a odbiorca
    będzie zobowiązany do jej zwrotu.

    pozdr.
    Robek

  • 14. Data: 2004-09-30 21:21:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Ale jest jeszcze ponoć coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie w dobrej
    > wierze - i ponoć jeśli takie "wzbogacenie" zostanie wydane to przepada i nie
    > może podlegać zwrotowi. Trzeba tylko udowodnić, że się "konkretnie te
    > pieniądze" wydało.

    Tia ... a ja cie zaraz umorduje w dobrej wierze ... :P

    > Ale ja jestem kompletnym laikiem, więc potraktujcie mnie z przymrużeniem
    > oka.

    Co też czynię ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 15. Data: 2004-09-30 22:00:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:cjhkde$kpq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > firmy za noc spedzona przez twoja zone z jego towarzystwie - jesli to inny
    > bank niz PKO postepuj zgodnie z sumieniem -

    Z kontekstu wnoszę, że top najpewniej nie jest żaden bank, tylko jakaś tam
    firma.

  • 16. Data: 2004-09-30 22:02:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjha3p$o2f$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Staszku! W żadnym wypadku nie można stawiać znaku równości pomiędzy
    bezpodstawnym wzbogaceniem, a przywłaszczeniem. Różnica polega na tym, że
    nasz pytający nie ponosi winy za to, ze ktoś oddaje do jego dyspozycji te
    kwoty. Bezpodstawne wzbogacenie jest terminem z kodeksu cywilnego. Kodeks
    ten określa warunki, gdy taką korzyść należy zwrócić i wbrew pozorom nie
    jest to obligatoryjne.

  • 17. Data: 2004-09-30 22:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof M." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Konsekwencje karne z całą pewnością Ci nie grożą. nie ma obowiązku
    sprawdzania wyciągów z konta. A bez tego, o ile masz większe na nim obroty,
    to możesz długo żyć w nieświadomości. Stąd udowodnienie Ci jakiejkolwiek
    winy - będącej przecież podstawą jakiejkolwiek odpowiedzialności karnej -
    dowieść nie sposób.

    Idąc w zaparte, to jeśli wykażesz, że te korzyści zużyłeś nie musisz ich
    zwrócić. No ale życie nie znosi próżni. Jeśli Ty nie oddasz, to ktoś straci.
    Z tego punktu widzenia raczej powinieneś ich powiadomić jakoś, że wysyłają
    to bezpodstawnie.

  • 18. Data: 2004-09-30 22:51:25
    Od: "Krzysztof M." <k...@o...pl>

    Bardzo uprzejmie Wam dziękuję!

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2004-09-30 22:57:46
    Od: "Krzysztof M." <k...@o...pl>

    Nachodzi mnie jeszcze jedna niepewność...
    Sam prowadzę działalność, zatrudniam ludzi, kiedy ostatnio wypłacałem
    pracownicy pensję, to niechcący podałem zły kod pocztowy i...? i pieniądze
    wróciły...
    Domyślam się, że albo błąd tkwi w nr rachunku albo w ogóle odbiorcy, ale..
    Moja żona również prowadzi działalność i właśnie na konto firmowe są
    przelewane te pieniążki.
    Skoro mi pieniądze wróciły z powodu złego nr kodu, to jak jest możliwe, że
    ktoś wystawia polecenie przelewu na Stasia Kowalskiego a one i tak dochodzą
    na nasz rachunek firmowy? Przecież różni się nazwa odbiorcy, kod pocztowy...
    Dziwne to wszystko...
    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 20. Data: 2004-10-01 00:02:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof M. wrote:

> [...]
    > na nasz rachunek firmowy? Przecież różni się nazwa odbiorcy, kod pocztowy...

    Jedne banki są bardziej kompetentne, inne mniej.