  • 1. Data: 2003-10-26 22:47:16
    Temat: OCIEPLANIE a elewacja sklepu - problem
    Od: "Ania" <a...@t...pl>

    Hi!
    Mam problem. Ok. 8 lat temu wykupilam wlasnosciowe prawo do
    lokalu - piwnicy od spoldzielni mieszkaniowej ktorej jestem czlonkiem.
    Piwnice przrobilam na sklep - zgodnie z pozwoleniem i prawem
    architektonicznym.
    Wynajelam fachowca i kupilam drogie kamienne eleganckie kafelki, ktore
    zostaly wylozone wokol
    2 okien sklepu, zainstalowalam nad drzwiami reklamke swietlna.
    Obecnie spoldzielnia przeprowadza termoizolacje budynkow.
    Dowiedzialam sie, ze ekipa "ocieplaczy" przyjdzie i skuje moje kamienne
    kafle, by polozyc w ich
    miejsce warstwe steropianu i zapucuje to tynkiem, tak jak caly blok

    Prezes spoldzielni twierdzi i ma racje chyba, ze ja mam tylko wlasnosciowe
    prawo do lokalu,
    a elewacja i jej wyglad jest wylaczna sprawa spoldzielni.

    Czy jest jakis sposob, by wymusic na spoldzielni
    - odstapienie od zniszczenia mojej witryny,
    lub
    - jesli ocieplanie jest konieczne - to czy jest jakies
    prawo, ktore zakazuje im dzialac na moja szkode i
    co skutkowac bedzie koniecznoscia polozenia mi nowych kafli
    i wykonania wykonczenia witryny w stanie nie gorszym jak przed
    ocieplaniem?

    8 lat nikomu ladna witryna sklepu nie przeszkadzala, teraz prezes
    twierdzi, ze nie mam zgody spoldzielni na wykonanie tak ladnego
    wykonczenia sklepu - chociaz wszystko jest w zgodzie z projektem
    zatwierdzonym
    przez architekture. Spoldzielnia plany projektu ma. Zgoda na przebudowe
    byla.

    Prezes twierdzi, ze nie mam jedynie zgody na taka forme wykonczenia
    witryny - na kafle

    (do glowy kiedys mi nie przyszlo, ze mozna chciec zbijac ladne jak w bankach
    marmurowe
    kafle, by na ich miejscu naklejac ok. 3 cm steropianu z pucem - dla mnie to
    chore, ale bank daje
    kredyt na termoizolacje, a rada nadzorcza spoldzielni boi sie, ze bank nie
    zrefunduje
    kosztow termoizolacji z UE, gdy dopatrzy sie, ze akurat moj sklep nie ma
    nalepionego
    steropianu. Tu nadmienie, ze logika klejenia jest zadna,bo to tylko duza
    jedna kafla wkolo
    kazdego okna i jedyna osoba ktora moglaby kiedys narzekac na zimno to ja -
    ale jaki jest sens
    klejenia steropianu wokol moich okiem, gdy drzwi mam prawie non stop otwarte
    na oscierz?;)

    Czy jest jakis hak na spoldzielnie, by nie mogla dzialac na szkode
    swojego czlonka, lub nie mogla zniszczcyc moich kafli, lub by uniknac
    termoizolacji jako sklep?
    Czy steropianowa termoizolacja to przymus dla wszystkich czlonkow, czy tez
    jest jakis sposob, by to
    powstrzymac w przypadku witryn sklepow?
    Jak wynegocjowac ze spoldzielnia to, by ta chciala na wlasny koszt odbudowac
    to co zniszczy
    przy ociepleniu - by polozone zostalo wykoniczenie witryny sklepu w stanie
    nie pogorszonym
    od stanu terazniejszego?
    Dziekuje
    A.