eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOC w czasie gdy pojazd został skaradziony(może trochę długawe) › OC w czasie gdy pojazd został skaradziony(może trochę długawe)
    From: "Jurek H." <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: OC w czasie gdy pojazd został skaradziony(może trochę długawe)
    Date: Thu, 22 Jan 2004 17:22:17 +0100

    Mam taki oto problem: w zeszłym roku 8 września skradziono mi samochód,
    który miał opłaconą I ratę OC a termin następnej przypadał na dzień 19
    września tegoż roku. W dniu 8 września zgłosiłem rzecz na policji, która
    "rozpoczęła czynności", na drugi dzień byłem u agenta, który ubezpiecza mi
    min. auto i tu uzyskałem informację cyt.: jak nie znajdą i dostanie pan
    postanowienie o umorzeniu to proszę wyrejestrować auto i dokumenty i
    dokumenty przefaksowac do odzdziału PZU i to będzie wszystko ponieważ auto
    ukradziono przed obowiązkiem wpłacenia drugiej składki. I tak po ok. 2,5
    miesiącach zrobiłem gdy otrzymałem postanowienie o umorzeniu. Jednak PZU
    wystąpił do mnie o zapłacenie części drugiej raty za okres od 19 września do
    momentu wyrejestrowania auta, powołując się na rozporządzenie ministra
    finansów z dnia 24,03,2000 Par.9 ustęp drugi
    http://www.prometeusz.com.pl/prawo/ockom.htm, oraz na par 10 ust.3 zwiazany
    z powyższym. Ja jestem zdania że jeżeli rozporządzenie cytowane wyżej mówi
    że: § 9. Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu:
    1) z upływem okresu, na który została zawarta,
    2) z chwilą wyrejestrowania pojazdu,
    3) w przypadkach określonych w § 8 ust. 4,
    4) z chwilą udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu w
    okolicznościach nie powodujących zmiany posiadacza,
    5) z dniem odstąpienia od umowy w przypadku określonym w § 8 ust. 3.

    to w moim przypadku powinien być zastosowany punkt 4 tego paragrafu czyli do
    dnia zgłoszenia na policję ponieważ to jest udokumentowana data utraty
    posiadania,
    PZU uważa że w takim przypadku musiało by zapłacić za ewentualną szkodę
    wyrządzoną przez złodzieja, ale mnie to przecież nie powinn obchodzić,
    złodziej kradnie na własną odpowiedziałność chyba...?
    bardzo proszę szanownych uczestników grupy o komentaż lub ewentualne
    naprowadzenie mnie na właściwy tor rozumowania.
    Pozdrawiam Wszystkich, a wszczególności Tych którzy mają auta ubezpieczone w
    PZU ubezpieczacie również złodzieji!!!!!!
    Jeszcze raz pozdrawiam Jurek H