  • 1. Data: 2004-10-02 14:03:39
    Temat: OC
    Od: t...@p...onet.pl

    Kupiłem auto w Niemczech umowa jest na mnie , chce zrobic brata
    współwłascicielem aby mieć jego zniżki na OC (60%), doradzono mnie aby napisać
    umowe darowizny tylko że od podatku jest zwolniona tylko pewna kwota
    pieniędzy ..może ktoś wie ile .
    Co prawda na umowie jest suma tylko 400 euro w tzw ksiązce auto-tax używanej
    przez agentów ubezpieczenowych i urząd skarbowy do wyceny auta kosztuje około
    30.000 zł, od jakiej sumy policzą tą darowizne ?. Na umowie mam odpowiednie
    podpunkty motywujące tak niską cena (liczne uszkodzenia i braki).

  • 2. Data: 2004-10-02 17:05:27
    Temat: Re: OC
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kwota darowizny wolnej od podatku od brata jest dość wysoka. Nie chce mi się
    szukać, bo nawet przyjmując POLTAX 60% = 18.000 zł, to się zmieści w tej
    kwocie.

  • 3. Data: 2004-10-04 20:29:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ szukać, bo nawet przyjmując POLTAX 60% = 18.000 zł, to się zmieści w tej

    Wątpię.
    Coś koło 9600 zł łącznie na pięć lat :>
    To się kwalifikuje na .podatki.

    A różnica wynika z podstawy opodatkowania: dla akcyzy AFAIK
    obowiązuje "cena zakupu", dla PCC - "wartość rynkowa".
    Dla darowizny też "rynkowa" oczywiście !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-05 19:27:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Wątpię.
    > Coś koło 9600 zł łącznie na pięć lat :>
    > To się kwalifikuje na .podatki.

    No faktycznie. Ale to będzie 3% od nadwyżki nad tą kwotą. Wychodzi mi cirkla
    30 zł - i tak nie wiele.