eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowe prawo jazdy - co jeśli organ nie zdąży wydać prawa jazdy w terminie 30 dni? › Nowe prawo jazdy - co jeśli organ nie zdąży wydać prawa jazdy w terminie 30 dni?
    From: w...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nowe prawo jazdy - co jeśli organ nie zdąży wydać prawa jazdy w terminie
    30 dni?
    Date: 24 Jul 2006 03:11:42 -0700

    Witam!

    Od pewnego czasu nurtuje mnie pewien temat ;)

    Złożyłem 28 czerwca tego roku wniosek o wymianę prawa jazdy na
    nowe.

    Ustawowo Organ wydający ma 30 dni na wydanie nowego dokumentu, czyli
    do 27 lipca.

    Załóżmy teoretycznie, że grzecznie czekałem te 30 dni, obchodząc
    mój samochód szerokim łukiem, wszak moje stare, "wydane
    bezterminowo", prawo jazdy straciło ważność.

    Czy w dniu 28 lipca mogę wsiąść spokojnie do auta ze starym prawem
    jazdy, jeśli Organ wydający nie zdążył wydać nowego?

    A jeśli mnie zatrzyma Policja i dostanę mandat albo, co gorsze,
    odholuje moje auto na parking "strzeżony", czy będę mógł się
    odwołać lub złożyć pismo do Urzędu Miejskiego (Org. wyd.) o zwrot
    poniesionych kosztów? To przecież nie moja wina, że Urząd
    (urzędnik) złamał prawo.

    Pozdrawiam,
    MW