  • 1. Data: 2007-03-10 19:12:36
    Temat: Noszenie broni przez agentów ochrony
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Znaleziono takie rozporządzenie:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 3 kwietnia 2000 r.
    w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i
    amunicji.(Dz. U. z dnia 12 kwietnia 2000 r.)

    (...)

    § 7. Broń palną do ochrony osobistej lub ochrony bezpieczeństwa innych osób
    oraz mienia nosi się w stanie zabezpieczonym, w sposób niewidoczny, w
    kaburze przylegającej do ciała.

    natomiast nie mogłem znaleźć żadnego uregulowania odnośnie noszenia broni
    na wierzchu w kaburach przez agentów ochrony.
    Czy w takim razie ochroniarze legalnie noszą broń na wierzchu ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2007-03-10 19:24:02
    Temat: Re: Noszenie broni przez agentów ochrony
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com> wrote in
    message news:1qiguel766i50.1c58mx8v1j3am.dlg@40tude.net...
> [...]
    > na wierzchu w kaburach przez agentów ochrony.
    > Czy w takim razie ochroniarze legalnie noszą broń na wierzchu ?

    poszukaj czegoś związanego z umundurowaniem ochroniarzy. Może tam coś będzie
    na temat noszenia broni.

  • 3. Data: 2007-03-10 21:01:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com>
    napisał w wiadomości news:1qiguel766i50.1c58mx8v1j3am.dlg@40tude.net...
> [...]
    > z dnia 3 kwietnia 2000 r.
    > w sprawie przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i
    > amunicji.(Dz. U. z dnia 12 kwietnia 2000 r.)

    Cytowane rozporządzenie nie odnosi się do agentów ochrony. Ochrona działa na
    podstawie Ustawy o ochronie osób i mienia. Ta ustawa zawiera delegację
    ustawową do określenie powyższej kwestii w innym rozporządzeniu:
    z dnia 6 sierpnia 1998 r. "w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych
    uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz
    ewidencjonowania broni i amunicji." A więć w odniesieniu do ochrony prawem
    bardziej specjalistycznym jest rozporządzenie z 1998 roku, a nie 2000.

    Natomiast kwestia noszenia broni jest oględnie w Ustawie o ochronie....
    Art. 40. 1. Pracownik ochrony nosi, z zastrzeżeniem art. 41, przydzieloną
    broń palną tylko wtedy, gdy występuje w umundurowaniu lub ubiorze używanym
    przez specjalistyczną uzbrojoną formację ochronną.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku, gdy pracownik ochrony
    wykonuje zadanie ochrony osób w miejscu publicznym

    Jeśli może nosić broń występując w umundurowaniu (a w sytuacji określonej w
    art. 40.1 nawet musi być w umundurowaniu nosząc broń) to z pewnością nie
    będzie chował jej pod mundur lub ubiór SUFO. Wykładnia prawa celowościowa.
    Poza tym nie znalazłem, żadnego przepisu zakazującego ochronie nosić broni
    na wierzchu, a co nie jest zabronione jest dozwolone. Nie nosi się bronie
    wcale jedynie podczas imprez masowych.

  • 4. Data: 2007-03-10 21:43:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > innych osób oraz mienia nosi się w stanie zabezpieczonym, w sposób
    > niewidoczny, w kaburze przylegającej do ciała.

    co jeat imho dość głupie

  • 5. Data: 2007-03-11 21:40:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > co jeat imho dość głupie

    Ma to chronić przed:
    - prowokowaniem innych osób np. do próby zabrania broni lub zaczepki,
    - niekontrolowanym wystrzałem (należy zwrócić uwagę, że w większości przepis
    ten dotyczy prywatnych użytkowników broni, których znaczna część nie ma zbyt
    dużej praktyki z bronią, a nawet szkoleni w tym zakresie policjanci tylko w
    wyjątkowych wypadkach noszą broń odbezpieczoną /w Polsce/).