  • Data: 2005-06-30 09:25:04
    Temat: Niuczciwy lokator,- czy tak można?
    Od: "P" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wynająłem część mieszkania, sporządziłem stosowna umowę na 3 lata, zastrzegając
    prawo rozwiązania natychmiastowego w wypadkach naruszania porządku, dewastacji,
    niepłacenia czynszu i opłat obocznych (gaz, prąd etc), oraz zamieszkania, bez
    mojej zgody, osób trzecich.
    Od kilku miesiecy lokator zajął pozostałą część mieszkania (nie objętą umową),
    wprowadził do mieszkania współmałżonka i matkę, od kilku miesięcy nie płaci
    czynszu ani pozostałych świadczeń, w mieszkaniu urządza libacje kończące się
    interwencjami policji, a administracja osiedla składała skargi, również pisemne,
    na naruszanie przez nich porządku.
    W tej sytuacji wymówiłemim w maju 2-krotnie tę umowę, raz ze skutkiem
    natychmiastowym, a potem (po przeczytaniu ustawy:), z terminem miesięcznym,
    który właśnie upływa.
    Również wysyłałem upomnienia (polecony, ZPO) w sprawie opłat i czynszu,-nie
    podejmują ich.
    Wszystko bezskutecznie, oni twierdzą, ze się nie ruszą i nawet interwencja
    policji, ktora skierowała wniosek do sądu grodzkiego i wystawiła mandaty za
    przebywanie osob bez meldunku nic tu nie dało. Do tego obecnie "przechowują "tam
    kilku meneli.
    Zamierzam w najblizszym czasie zadziałać, np. wystawic sprzęty ich z części
    mieszkania nie objętego umową.
    Jak ustrzec sie oskarżen o np. kradzież, bo napewno bę&#240;a kombinować.
    czy moge skorzystać z przewidzianego w KC prawa zastawu?
    a może zadziałać nie do końca prawnie, tj. w czasie ich nieobecności wystawic
    meble (wraz z babcią) na dwór i zmienic zamki?