-
1. Data: 2006-07-26 11:44:45
Temat: Niezgodność z umową, gwarancja?
Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>
Witam!
W październiku 2005 zakupiłem urządzenie elektroniczne w sklepie
internetowym. Otrzymałem rachunek oraz kartę gwarancyjną. Wszystko było
fajnie, ale niedawno odkryłem, że owo urządzenie posiada błędy w
oprogramowaniu tzw. firmware. Wprawdzie nie są to błędy całkowicie
uniemożliwiające użytkowanie, ale w określonych warunkach w znacznym
stopniu upośledzają pracę urządzenia. Pogrzebałem trochę w sieci i
dowiedziałem się, że wszystkie modele mają ten błąd bo producent dał
ciała, co więcej błąd jest nie do naprawienia ponieważ urządzenie jest
nieprogramowalne (czyli innymi słowy nie ma możliwości zmiany firmware'u
lub procesora). W związku z powyższym najbardziej odpowiadałoby mi
gdybym dostał pieniądze z powrotem i kupiłbym sobie inny produkt w innym
sklepie. _W_ostateczności_ mogę kupić inne urządzenie w tym samym
sklepie. Pytanie brzmi jak przeprowadzić tę sprawę? Z jakich praw
skorzystać? Czy sklep może się przyczepić do tego, że poszczególne
części składowe urządzenia mają normalne ślady używania (zresztą nawet
gdyby jakaś obudowa była mocno uszkodzona to i tak nie wpływa to
przecież na fakt błędu w oprogramowaniu). Jeśli będę urządzenie odsyłał
to co mam odesłać? Oprócz samego urządzenia, opakowania, instrukcji,
softu, itd. w komplecie były baterie, które zużyłem. Czy mam też odsyłać
kartę gwarancyjną i/lub rachunek?
Pozdrawiam!
--
http://www.miki.z.pl m...@...pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`
bikeWorld.pl Team