  • 1. Data: 2006-07-26 11:44:45
    Temat: Niezgodność z umową, gwarancja?
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Witam!
    W październiku 2005 zakupiłem urządzenie elektroniczne w sklepie
    internetowym. Otrzymałem rachunek oraz kartę gwarancyjną. Wszystko było
    fajnie, ale niedawno odkryłem, że owo urządzenie posiada błędy w
    oprogramowaniu tzw. firmware. Wprawdzie nie są to błędy całkowicie
    uniemożliwiające użytkowanie, ale w określonych warunkach w znacznym
    stopniu upośledzają pracę urządzenia. Pogrzebałem trochę w sieci i
    dowiedziałem się, że wszystkie modele mają ten błąd bo producent dał
    ciała, co więcej błąd jest nie do naprawienia ponieważ urządzenie jest
    nieprogramowalne (czyli innymi słowy nie ma możliwości zmiany firmware'u
    lub procesora). W związku z powyższym najbardziej odpowiadałoby mi
    gdybym dostał pieniądze z powrotem i kupiłbym sobie inny produkt w innym
    sklepie. _W_ostateczności_ mogę kupić inne urządzenie w tym samym
    sklepie. Pytanie brzmi jak przeprowadzić tę sprawę? Z jakich praw
    skorzystać? Czy sklep może się przyczepić do tego, że poszczególne
    części składowe urządzenia mają normalne ślady używania (zresztą nawet
    gdyby jakaś obudowa była mocno uszkodzona to i tak nie wpływa to
    przecież na fakt błędu w oprogramowaniu). Jeśli będę urządzenie odsyłał
    to co mam odesłać? Oprócz samego urządzenia, opakowania, instrukcji,
    softu, itd. w komplecie były baterie, które zużyłem. Czy mam też odsyłać
    kartę gwarancyjną i/lub rachunek?
    Pozdrawiam!
    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`