eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodność towaru z umową
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2006-02-21 06:37:09
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Schwester <j...@c...com>

    kam napisał(a):
    > K. napisał(a):
    >> Zgadzam się. Tylko że to sprzedawca decyduje czy koszty są czy nie są
    >> nadmierne.
    >
    > W praktyce tak, ale pamiętaj że przed sądem będzie musiał to udowodnić.
    >
    >> Więc reklamując towar niezgodny z umową mogę sobie żadać wymiany - nie
    >> jest to jednak wiążące dla sprzedawcy który może stwierdzić, że taniej
    >> jest naprawić niż wymienić.
    >
    > Nadmierne koszty to nie jest to samo co taniej naprawić niż wymienić.
    >
    > KG
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Dla ułatwienia (albo utrudnienia) dodam, że chodzi o telefon komórkowy
    za 1zł. Skoro cena telefonu wynosi 1zł to można tu mówić o nadmiernych
    kosztach wymiany? Raczej koszty serwisu mogą być nadmierne.

    --
    pozdrawiam
    Schwester


  • 12. Data: 2006-02-21 14:05:17
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Artur" <27@.pl>

    To Ciebie ten telefon kosztował 1zł, ale sprzedawce kosztuje na pewno
    znacznie wiecej.



  • 13. Data: 2006-02-24 20:00:07
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2006 16:15:22 +0100, kam napisał(a):

    > Schwester napisał(a):
    >> 1. Czy taki telefon jest odpowiedzią na reklamację?
    >
    > tak
    > co innego udowodnienie, że miał miejsce
    >
    >> 2. Czy sprzedawca miał prawo odesłać rzecz do serwisu mimo iż żądałem
    >> wymiany?
    >
    > Jeśli wykaże, że wymiana była niemożliwa albo wymagała nadmiernych kosztów.
    >
    >> 3. Czy jeśli sprzedawca wysłał rzecz do serwisu i ten wpisał naprawę do
    >> karty gwarancyjnej to czy przez to nie tracę możliwości do złożenia
    >> reklamacji w przyszłości?
    >
    > Trudno powiedzieć, zależy od okoliczności.
    > O ile jeszcze możesz zaakceptować naprawę zamiast wymiany w ramach
    > ustawy, to nie pozwoliłbym na wpisanie sobie, że reklamowałeś na
    > podstawie gwarancji. Więc jeśli tak będzie to protestuj. Ale po co w
    > ogóle oddawałeś kartę gwarancyjną?
    >
    > KG

    Ja zrobilem ten sam błąd, oddałem karte, bo Pani w Salonie powiedziała, że
    nie ma sensu rozpinać paragonu od karty, bo oni i tak jej nie uzupelnią a
    tak przynajmniej mi nie zginie. Efekt taki, że wypełnili mi karte
    gwarancyjną, nie chcieli oddać czystej, a w końcu nie oddali wcale. Na
    dodatek nie naprawili telefonu. Efekt: sprawa w sądzie która trwa już
    prawie rok.


  • 14. Data: 2006-02-24 20:00:41
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2006 14:49:10 +0100, sg napisał(a):

    > K. napisał(a):
    >>> że żądam doprowadznia do stanu zgodnego z umową poprzez
    >>> wymianę towaru na nowy. I tu zaczęły się schody, bo sprzedawca oznajmił,
    >>> że nie praktykują wymiany tylko że oddadzą do serwisu i serwis naprawi.
    >>> Wszelkie próby dyskusji na temat praw, jakie daje mi Ustawa o
    >>> szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że te ja mam prawo
    >>> decydować,
    >>
    >> A gdzie w ustawie wyczytałeś, że to Ty decydujesz?
    >>
    >> K.
    >>
    >
    >
    > tutaj jest to troche dokładniej wyjaśnione:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139#5
    >
    > sg

    Poczytj ustawę to dowiesz się gdzie:)

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1