-
1. Data: 2007-05-18 08:06:50
Temat: Niewypłacona odprawa emerytalna
Od: "ad" <c...@o...pl>
Sprawa dotyczy niewypłaconej odprawy emerytalnej i bardzo proszę o pomoc.
Pracodawca: Poczta Polska. Historia pracownika: 1957 – początek pracy, 1982
–
przejście na rentę, 1999 – przejście na emeryturę wraz z osiągnięciem wieku
emerytalnego.
Teraz osoba ta dowiedziała się, że każdy przechodząc na emeryturę dostawał
odprawę emerytalną, poza nią. W Kadrach Poczty Polskiej zostało złożone pismo z
zapytaniem na ten temat. Odpowiedź oczywiście negatywna i w uzasadnieniu:
1. Cytat z odpowiedzi od P.P.: „Zgodnie z obowiązującymi wówczas
przepisami, nie było podstawy do wypłaty odprawy rentowej. W momencie, kiedy
nabyła Pani prawo do emerytury tzn. w 1999 r. obowiązywał przepis o wypłatach
odpraw emerytalnych, jednakże dotyczył on wyłącznie osób, z którymi została
rozwiązana umowa o pracę w związku z przejściem na emeryturę” I tutaj został
powołany art 92 par. 1 Kodeksu Pracy. I szczerze mówiąc jest to dla mnie
niezrozumiałe, bo po pierwsze piszą o nieprzysługującej odprawie rentowej, a
następnie również nieprzysługujacej odprawie emerytalnej, że niby dotyczył on
jedynie osób przechodzących na emeryturę. Jednak z tego, co czytam przywołany
przez nich przepis, jak najbardziej dotyczy on osób przechodzących także na
rentę. Jak to więc jest?
2. Ponadto powołują się na przepis o przedawnieniu roszczeń – art 291
Kodeksu Pracy. I tutaj rozumiem okres przedawnienia, że wynosi 3 lata, ale co
znaczy „...od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne”? I, co
podejrzewam
jest niestety faktem, jeśli roszczenie jest przedawnione, to czy da się jeszcze
coś zrobić?
Gdyby ktoś zechciał na to rzucić okiem i poradzić. Ciężko jest się w tym
połapać i co dopiero mam powiedzieć osoba prawie siedemdziesięcioletnia. Z góry
dziękuję za pomoc.
ala
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl