  • 1. Data: 2007-05-18 06:37:45
    Temat: rozdzielność majątkowa/ podział a może coś innego
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    Dzień dobry!

    W moim mieście zawiązaliśmy stowarzyszenie budownictwa mieszkaniowego.
    Rada miasta uchwałą zdecydowała wesprzeć nas w formie 40% rabatu na
    nabycie dziełek budowlanych dla stowarzyszenia. Stowarzyszenie działa
    na zasadzie developera. Buduje za pieniądze członków i przy
    maksymalnie dużym wkłądzie pracy członków a potem przekazuje domki
    członkom po sfinalizowaniu stanu surowego zamkniętego. Zgodnie z umową
    i postanowieniami z Urzędu miasta warunkiem nabycia tych działek i
    przekazania ich po skończeniu budowy na członków stowarzyszenia jest
    to żeby członkowie nie posiadali żadnego własnego mieszkania, działki,
    domu itp. Ja mam mieszkanie wspólni z żoną (37m2). Czy jest możliwe
    ustanowienie jakiejś rozdzielności majątkowej/podziału majątku w taki
    sposób że mieszkanie będzie stanowić własność żony a ja przystąpię do
    stowarzyszenia jako ktoś kto nie posiada mieszkania na własność,
    działki, domu i będę się mógł budować ze stowarzyszeniem. Muszę być
    osobą która nie posiada domu, mieszkania własnościowego, działki a nie
    chcę sprzedawać naszego małego mieszkanka bo chcielibyśmy sfinalizować
    z jego sprzedaży drugą część budowy.