  • 11. Data: 2005-04-26 14:20:54
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - próba wyłudzenia wypłaty
    Od: Marek Chmielewski <m...@p...com>

    Maciej Ślużyński napisał(a):

    > A jak dostawałeś pieniądze? Jako zaliczka? Podpisywałeś coś?

    Dokumenty KW.

    > Sąd pracy. Jeśli masz świadków, że tam pracowałeś - to firma będzie miała
    > nieprzyjemności.

    Świadków mam, a dowody mojej pracy znajdują się m/i u kontrachentów tej
    firmy

    > Zdradź przy okazji, jaka to firma...

    Mała firemka: "Studio Sara" z W-wy.

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___
    |__ |\ | | | |__ |__| ender [małpa] mch (kropka) one (kropka) pl

  • 12. Data: 2005-04-26 14:44:31
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Chmielewski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:p9d1k2xt35.ln2@mch.one.pl...
    > Dwa lata temu to znaczy do 1 marca 2003 do 30 kwietnia 2003
    pracowałem w
    > pewnej niewielkiej firmie zatrudniającej ok 30 osób. Firma ta przez
    dwa
    > miesiące mojej pracy nie chciała/potrafiła podpisać ze mną
    papierowej
    > umowy o prace więc po tym czasie zrezygnowałem ze świadczenia pracy
    dla
    > tej firmy. Firma ta nie miała w stosunku do mnie zaległości
    finansowych.

    Czyli została zawarta ustna umowa o pracę, która nie została
    potwierdzona na piśmie.

    > Do dzisiaj nie otrzymałem świadectwa pracy, pita oraz papierowej
    umowy o
    > pracę.

    A jak rozliczyłeś się z Urz. Skarb. za 2003 r.? Trzeba było do
    30.04.2004 r. poinformować Urz. Skarb. o braku PIT-11 od pracodawcy.
    Jeżeli tego nie zrobiłeś, to może warto zrobić, to niezwłocznie, w
    myśl zasady "lepiej późno, niż wcale" (zapytaj na grupie
    "pl.soc.prawo.podatki").
    Ponadto, czy składki ZUS (E,R,Ch,W,Zdr) zostały odprowadzone do ZUS?
    W sprawie niewystawienia świadectwa pracy i niezapłacenia składek ZUS
    trzeba zawiadomić PIP, można jeszcze teraz (sprawa przedawni się po 3
    latach).

    > Natomiast wczoraj dostałem "Ostateczne wezwanie do zapłaty" na kwotę
    > odpowiadającą moim poborom w tej firmie.

    Dlaczego nie reagowałeś na poprzednie wezwania?

    > Nie za bardzo wiem jak mam teraz postąpić.
    > Czy oddać pieniądze ;)?

    Absolutnie nie oddawać pieniędzy, czyli dokonywać darowizny na rzecz
    nieuczciwego byłego pracodawcy. To było wynagrodzenie za Twoją pracę
    wykonywaną na podstawie ustnej umowy o pracę. To ewidentna wina
    pracodawcy, że tej umowy nie potwierdził na pismie.

    > Żądać wydania umowy o pracę, świadectwa pracy oraz pita?

    Tak, wcześniej zwrócić się do PIP o radę i pomoc w załatwieniu. Być
    może wystarczy interwencja PIP, jeżeli nie wystarczy, trzeba wnieść
    pozew do rejonowego sądu pracy w sprawie ustalenia stosunku pracy w
    okresie ...., uregulowania składek ZUS i wydania świadectwa pracy i
    zaświadczeń ZUS RMUA (o odprowadzeniu składek ZUS) oraz zażądać
    tytułem zadośćuczynienia wypłaty jakiegoś odszkodowania (trzeba
    określić kwotę), ponieważ pracując u nieuczciwego pracodawcy, mogłeś
    szukać i podjąć inną stabilną pracę, bez stresu i tych "ostatecznych
    wezwań".

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w pozytywnym załatwieniu tej irytującej
    sprawy

    --
    wa

  • 13. Data: 2005-04-28 07:01:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 26 Apr 2005 16:18:56 +0200,
    Marek Chmielewski <m...@p...com> screamed:
    > Tylko ze pracodawca nie wypelnil tego obowiazku i nie wystawil mi pita
    > pomimo wezwan do wystawienia.

    A zglosiles to do US?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 09:01:17 user up 10595 days, 20:56, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

  • 14. Data: 2005-04-28 13:16:31
    Od: Marek Chmielewski <p...@o...pl>

    Użytkownik Artur M. Piwko napisał:

    > In the darkest hour on Tue, 26 Apr 2005 16:18:56 +0200,
    > Marek Chmielewski <m...@p...com> screamed:

    > A zglosiles to do US?

    Tak

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___

  • 15. Data: 2005-05-02 10:31:51
    Od: Marek Chmielewski <m...@p...com>

    wektor napisał(a):

    > Dlaczego nie reagowałeś na poprzednie wezwania?

    To było pierwsze wezwanie innych nie otrzymałem.

    > Pozdrawiam i życzę powodzenia w pozytywnym załatwieniu tej irytującej
    > sprawy

    Dziękuję bardzo.

    --