  • 21. Data: 2011-05-12 07:28:03
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 15:08:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Swoją drogą, skoro i tak nie płacą, lepiej rzucić pracę nawet
    > nie mając niczego na oku, w ciągu miesiąca na pewno coś innego
    > się znajdzie w "średniej" pensji.

    Hmm... na pewno chciałeś napisać *średniego wynagrodzenia*? :)
    Mam baaardoz poważne wątpliwości w tej materii.
    Co innego gdybyś napisał w *minimalnej* pensji.

  • 22. Data: 2011-05-12 07:29:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 11 May 2011 14:58:04 +0200, Iksinski napisał(a):

    > Taaaak jaaaaaasne ;-) Może to jest taki przypadek 1 na 10 ;-)

    Uważaj, bo odpowiadasz na post masaja-lekarza z kasty :)

> [...]
    > wierzbie (zależnie od nastrojów załogi).
    > Oficjalna wersja: kryzys, nie zapłacili odbiorcy, itp. Dziwnym trafem
    > właściciela stać było na wzięcie w leasing nowych samochodów dla żony i
    > siebie. Na zabawki takie jak skuter do jeżdżenia w okolicach działki,
    > kamerę, laptopa, zakupy w makro na kilka tysięcy, utrzymanie kochanki też
    > starczało ;-)
    > I na wyjazdy na wczasy. I na budowę "domku" rekreacyjnego z bilardem, itp...
    > A dla 6-7 pracowników kasy na wypłaty nigdy nie było...
    > Dopiero jak pracownicy zaczęli uciekać, to okazało się, że i wypłata może

    Niestety, znam kilka podobnych przypadków.

    > Normalny pracodawca, jeżeli ma rzeczywiste przejściowe kłopoty, to
    > porozmawia z ludźmi i ustali jakieś warunki wyjścia z tego.
    > Oszust będzie kręcił, zwodził, zastraszał.

    W rzeczy samej.

  • 23. Data: 2011-05-12 07:49:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-12 09:28, Kamil pisze:

    > Hmm... na pewno chciałeś napisać *średniego wynagrodzenia*? :)
    > Mam baaardoz poważne wątpliwości w tej materii.
    > Co innego gdybyś napisał w *minimalnej* pensji.

    Sporo pewnie zależy od "lokalizacji".

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-05-12 07:53:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Q napisał(a) :

> [...]
    > szef laskawie zszedl z terminem wypowiedzenia do konca maja,
    > ale i to nie jest do konca pewne - w piatek maja sporzadzic
    > i podpisac jakies papiery.
    >
    > Przy okazji obiecal, ze do piatku zaplaci zalegle pensje
    > (oczywiscie nie wszystkim :) - i tu pojawia sie pytanie:
    >
    > jesli znajomy dostanie zalegle pensje, to automatycznie
    > straci podstawy do rozwiazania umowy w trybie natychmiastowym?
    >
    > PS
    > Mowie, zeby sie nie pierdzielil i przytarl nosa bezczelnemu szefowi
    > (tryb natychmiastowy + PIP / SP + odszkodowanie za 3 miechy),

    Jak już napisałeś: strach jest silniejszy od rozsądku. Mam pewne
    obawy, kto komu prędzej dostarczy wypowiedzenie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 25. Data: 2011-05-12 08:02:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Q napisał(a) :

    > Jesli rzuci tamta prace w trybie natychmiastowym
    > i na nastepny dzien bedzie juz w nowej pracy,
    > to czy nalezy sie owe wynagrodzenie za trzy kolejne miesiace
    > z poprzedniej pracy?

    Tak, bezwarunkowo.

    > ....i chyba obejdzie sie bez listu poleconego -
    > - przekazanie "rozwiazania" szefowi do reki
    > czy polozenie na biurku powinno styknac:

    W opisywanej sytuacji lepiej mieć nagranie czy to audio, czy też
    wideo z komórki z tekstem typu: dzień dobry panie prezesie
    Ygrekowski, tu kładę na biurku moje wypowiedzenie w trybie
    natychmiastowym.

    Na żadnych świadków wśród pracowników bym nie liczył.

    Lepiej mieć byle jaką pracę za nawet minimalną pensję krajową, niż
    mieć doskonałą pracę bez pensji, perspektyw jej otrzymania i
    możliwością zwolnienia. Ten kolega z Caritasu jest?;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]