  • 31. Data: 2012-11-26 22:27:44
    Temat: Re: Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
    Od: w...@o...pl

    > Generalnie, zanim dostaniesz cos wiecej niz odsetki musisz wykazac, ze
    >
    > wyczerpales rozsadne mozliwosci zdobycia kasy. np przedstaw w sadzie
    >
    > odmowe udzielenia kredytu w bankach w ktorych masz karty kredytowe i konta.

    Jestem na czarnej liscie w BIKu wiec zadnej pozyczki nie dostane. Pozyczka byla na
    kwote 13k PLN, a kontrakt ktory stracilem na 90k PLN.

  • 32. Data: 2012-11-26 22:41:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@o...pl wrote:

    > Jestem na czarnej liscie w BIKu wiec zadnej pozyczki nie dostane.

    Ale to nie jego wina.
    Po za tym nie wiesz czy nie dostaniez dopoki nie sprobujesz.
    Moze smieszne, ale nie dla sądu.

    Pozyczka byla na kwote 13k PLN, a kontrakt ktory stracilem na 90k PLN.

    A inne pytanie. Skąd wiesz, że byś go dostał.
    Miales juz umowe i ktos zerwal, czy dopiero przymierzales sie do niego?

  • 33. Data: 2012-11-26 22:49:01
    Od: w...@o...pl

    > A inne pytanie. Skąd wiesz, że byś go dostał.
    >
    > Miales juz umowe i ktos zerwal, czy dopiero przymierzales sie do niego?

    Dokladnie tak, mialem juz umowy. Tak jak pisalem to nie problem udowodnic ze go
    stracilem przez ten fakt, mam na to milion dowodow, problem tylko w tym czy prawo
    dopuszcza taka odpowiedzialnosc.

  • 34. Data: 2012-11-26 23:02:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@o...pl wrote:

    > Dokladnie tak, mialem juz umowy. Tak jak pisalem to nie problem udowodnic ze go
    stracilem przez ten fakt, mam na to milion dowodow, problem tylko w tym czy prawo
    dopuszcza taka odpowiedzialnosc.

    dopuszcza, ale dalej nie wdze szans.

    jakby on jeszcze byl czescia tej umowy i np. nie dostarczyl kasy, ktora
    obiecal to moze bys cos ugrał.

    Inaczej kazda firm ktora splajtowala zwalilaby wine na swoich dluznikow
    domagajac sie odszkodowania.
    Dołącz do tych od autostrad.

    Nic mądrego po za tym, zebys sobie poszukal porządnego prawnika kutego
    na cztery nogi nie da sie doradzic.

  • 35. Data: 2012-11-27 14:02:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Pytanie jest czy jest szansza otrzymania odszkodowania?

    a o jaką kwotę chodzi?

  • 36. Data: 2012-11-27 14:08:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 22:27:45 UTC+1 użytkownik w...@o...pl
    napisał:
    > Jestem na czarnej liscie w BIKu wiec zadnej pozyczki nie dostane. Pozyczka byla na
    kwote 13k PLN, a kontrakt ktory stracilem na 90k PLN.

    "Pozabankowe" instytucje pożyczkowe udzielają szybkichj pożyczek bez weryfikacji
    BIKu(i póki co ich działalność jest w Polsce legalna).
    Prawo pozwala także pożyczyć od sąsiada, znajomego itp. Lombardy tez w Polsce
    działaja legalnie, itp.
    13tys to niewielka stosunkowo kwota i jej pożyczenie nie powinno stanowić problemu.
    Tym bardziej że dzieki tym 13tys mogłeś zarobic jak piszesz 90tys więc znalezienie
    wspólnika/inwestora nie powinno byc problemem.

  • 37. Data: 2012-11-27 17:35:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > A co miałeś w umowie?
    >
    > Jak nie było żadnych kar umownych to uzyskasz najwyżej ustawowe odsetki.

    W sprawie formalnej - strona zobowiązana wyłącznie do świadczenia
    pieniężnego nie może być obciążona karą umowną.
    Słowa "wykonania zobowiązania niepieniężnego" w art.483 KC, a contrario.

    Odszkodowania za wyliczone szkody to teoretycznie nie wyklucza, ale
    przyznam że marnie widzę. Jakby tak mogło być, to niejeden bank by już
    wygrał z klientami uzasadniając, że przez to iż 422315 klientów spóźniło
    się ze spłatą pożyczki lub karty kredytowej co w dniu 17.V.2012
    dawało łączną kwotę 18 424 242 i spowodowało że bank utracił taaaaaką
    okazję do zarobienia, no ćwierć miliarda jest do tyłu i chce od
    tych klientów wyrównania ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-11-27 18:01:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2012, w...@o...pl wrote:

    [...do Andrzeja...]

    > Nie było umowy pisemnej, tylko ustna, telefoniczne + rozmowy na facebooku.
    Oczywiscie wszystko przelewem.

    Rozumiem że przelew występuje w roli "stwierdzenia pismem"?
    Pytam, bo kiedyś spotkałem się z oporami co do takiego poglądu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2012-11-27 19:32:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W sprawie formalnej - strona zobowiązana wyłącznie do świadczenia
    > pieniężnego nie może być obciążona karą umowną.
    > Słowa "wykonania zobowiązania niepieniężnego" w art.483 KC, a contrario.

    Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

  • 40. Data: 2012-11-27 20:44:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

    Tu jest ograniczenie do dwukrotności ustawowych.
    Już nie pamiętam kiedy, ale jakaś "ustawa antylichwiarska" była.

    pzdr, Gotfryd