    From: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nietypowe - wielkosc mieszkania
    Date: Sat, 29 Mar 2008 14:29:37 +0100

    Witam
    Dostalem w darowiznie mieszkanie - wlasnosc spoldzielcza. na umoiwe
    darowizny mam napsiane 50 m2. Jak mierze mieszkanie samemu ma ono 53 m2. Te
    3 m2 to kawalek ktory byl dokupiony przez poprzedniego wlasciciela tak jakby
    osobno. Mianowicie mial kupic mieszkanie 50m2, a podpial jeszcze aneks do
    umowy ktory mowil, ze dokupuje kawalek pomieszczenia obok (za jakas tam
    dodoatkowa oplata). No i co ja mam teraz z tym zrobic? Tak naprawde dostalem
    50m2 mieszkania a fizycznie mam 53 m2. Teoretycznie ktos moze mi przyjsc z
    SM i kazac np postawic scianke i odciac te 3 m2 bo do mnie nie nalez ? Czy
    tez nie przejmowac sie tym ? Sprawdzilem jak mial gosciu regulamin
    rozliczania. Bylo w nim napisane, ze wielkosc mieszkania ustalona zostaje na
    podstawie pomiaru rzeczywistego w jego obecnosci itp. Komisja przyszla wtedy
    z nim, zmierzyla, podpisali sie wszyscy i tyle. Tylko ze zmierzyli 50 m2 !!
    A te 3 m2 oczywsicie wtedy w mieszkaniu fizycznie juz byly.
    Teraz sie zastanawiam co robic. Chcialbym np zalozyc KW lub zrobic odrebna
    wlasnosc. I co bede mial ? 50m2. A jak zabiora te 3 m2 ? Sa one tak
    zrobione, ze praktycznie nie da sie teraz tego odciac od chaty. A co jak
    bede chial sprzedac ? KAzdy powie ze mam 50m2 i mnie bedzie mi chcial
    zaplacic. I tez moze miec potem problem.
    Co robic ? Boje sie, ze jak zglosze to do SM to kaza mi placici za zakup
    tych dodotakowych 3m2 a to kupa kasy przeciez. Albo beda sciagac
    poprzedniego wlasciciela - a tego nei chce mu robic - w koncu darowanemu
    koniowi w zeby sie nie zaglada.
    No i na dodatek mieszkanie jest rozliczane w czynszu jako 50 m2 a nie ako
    53 - czyli place tez mniejsz eoplaty - moze bede musioal potem zaplacici
    wszytsko wstecz, co mam zrobic ??
    Przypuszczam, ze na planach ktore sa w SM (rzut lokalu) na pewno te 3m2 sa
    narysowane w mieszkaniu

    Fantom