  • 21. Data: 2005-06-27 21:22:21
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości news:

    > I co, jest zobowiązany zapłacić za każdy bzdet który do niego przyjdzie,
    > niezależnie od tego co na nim jest?

    >No właśnie Gotfryd ci udowadnia (chyba) że jest inaczej. Że nie za
    >fakturę płacisz, tylko za usługi za które ta faktura jest wystawiona.

    Za usługę dostaje się wartość netto.
    VAT dostaje się z tytułu prawidłowego wystawienia faktury.

  • 22. Data: 2005-06-27 21:58:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Za usługę dostaje się wartość netto.
    > VAT dostaje się z tytułu prawidłowego wystawienia faktury.

    Smiała teza ;-) Możesz ją udowodnić? Że w przypadku błędnego wystawienia
    faktury (rozumiem, niezaleznie od rodzaju błedu) VAT sie nie nalezy>

    M.

  • 23. Data: 2005-06-27 22:04:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Smiała teza ;-) Możesz ją udowodnić? Że w przypadku błędnego wystawienia
    > faktury (rozumiem, niezaleznie od rodzaju błedu) VAT sie nie nalezy>

    A czemu miałbyś płacić za coś, co masz prawo odliczyć, a ktoś Ci to
    uniemożliwia z własnej winy?

  • 24. Data: 2005-06-27 22:27:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > A czemu miałbyś płacić za coś, co masz prawo odliczyć, a ktoś Ci to
    > uniemożliwia z własnej winy?

    Po pierwsze - nadal nie wiadomo, JAKI to był błąd
    Po drugie - wskaż jakieśpodstawy prawne, poza swoim mocnym przekonaniem

    M.

  • 25. Data: 2005-06-27 22:32:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Po drugie - wskaż jakieśpodstawy prawne, poza swoim mocnym przekonaniem

    Podstawa prawna jest taka, e przepisy określają jasno, jak i kiedy powinna
    być wystawiona faktura.
    A nie widziałem obowiązku płacenia za fakturę niezgodną z tymi przepisami.

  • 26. Data: 2005-06-27 22:38:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Podstawa prawna jest taka, e przepisy określają jasno, jak i kiedy
    > powinna być wystawiona faktura.
    > A nie widziałem obowiązku płacenia za fakturę niezgodną z tymi przepisami.

    Poczytaj to, co cierpliwie tłumaczył Gotfryd, czyli ZA CO płacisz.

    M.

  • 27. Data: 2005-06-27 22:55:55
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Poczytaj to, co cierpliwie tłumaczył Gotfryd, czyli ZA CO płacisz.

    Cenę netto za usługę, VAT za fakturę.
    Nigdy inaczej.

  • 28. Data: 2005-06-27 23:14:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Cenę netto za usługę, VAT za fakturę.
    > Nigdy inaczej.

    Zdaje się, że od tego zaczęlismy ;-) Nie dodałes nic nowego, poza
    zachowywaniem się jak zacięta płyta...

    Poczytaj sobie, co to jest i do czego słuzy nota korygująca. Kto ją
    wystawia i co może zmienić w juz wystawionej fakturze.

    M.

  • 29. Data: 2005-06-27 23:25:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Poczytaj sobie, co to jest i do czego słuzy nota korygująca. Kto ją
    > wystawia i co może zmienić w juz wystawionej fakturze.

    Wiem co może zmienić.
    I wiem czego nie może.
    Co w takim przypadku?

  • 30. Data: 2005-06-28 05:25:24
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być wystawiona faktura.
    > A nie widziałem obowiązku płacenia za fakturę niezgodną z tymi przepisami

    Bo nie ma obowiązku zapłaty "za fakturę" tylko jest "za wykonaną usługę czy
    otrzymany towar"